אימונים   »  שאלות נפוצות באימון כושר   »  מה זה אימון כושר על בוסו BOSU?

אימון כושר על בוסו – מדריך יציבות (אימון שיווי משקל)

מכשיר בוסו הוא אחד המכשירים המרתקים בעולם אימון הכושר.

ולמה זה?
ניתן להשתמש בבוסו (BOSU) למגוון רחב של פעילויות,לדוגמא: אימון שרירי המרכז דרך עבודה על שיווי משקל, מהירות תגובה, סיבולת לב ריאה וחיזוק שרירים פריפריאליים.
בוסו מורכב מבסיס יציב העשוי מפלסטיק קשיח ומעליו חצי כדור גומי אלסטי. מכשיר הבוסו מעוצב בצורת כיפה שניתנת למעיכה,  ניתן להשתמש בבוסו כאשר הוא מונח על בסיסו לתרגול בעמידה ותנועה וגם בשכיבה.
ניתן להשתמש בבוסו גם כשהוא מונח על חלקו הפחות יציב (חצי הכדור) לעבודה בעמידה בעמדות שונות, ישיבה ושכיבה במנחים רבים ומגוונים לתרגול רב של יחידות מוטוריות בגוף להשגת יעילות אימון מרבית.
המטרה העיקרית של עבודה על הבוסו הינה עבודה על מערכת שיווי המשקל. במערכת זו אנו משתמשים מהיום הראשון, בו אנו מחזיקים את עצמנו בתור תינוקות והיא נחלשת ככל שעולים בגיל, לכן חשוב מאוד לעבוד עליה ליצור עבודה חזקה יותר בכדי שביום יום התפקוד שלה יהיה יעיל וטוב יותר.
ניתן להבין מכך שעבודה על הבוסו חשובה לכל הגילאים מילדים ועד מבוגרים תוך כך שמירה על המערכות הפנימיות החשובות ליציבה, שיווי משקל וחיזוק השרירים  על הבוסו ניתן לבצע מגוון תרגילים רחב.בוסו

כמה רעיונות לתרגילים על בוסו:

• קרדיו – סטפ אפ, קפיצות
• אימון כוח סקווט, מכרעים, שכיבות סמיכה
• גמישות – ניתן לעשות מתיחות על מכשיר בוסו
• אימון חגורת הבטן – כפיפות בטן על בוסו, פשיטת גו על בוסו

לסיכום: מה בוסו עושה לגוף

 עשיית תרגילים על בוסו דורשת ממך לעבוד חזק יותר על שיווי משקל בזמן שמשטח לא יציב, רק העמידה על הבוסו מאתגרת את הגוף לשמור על היציבות. השימוש בבוסו יכול לעזור לשפר:
1. יציבות (שיווי משקל) – הבוסו לא יציב ולכן כל תנועה קטנה ביותר מכריחה את השרירים בגוף להתאמץ יותר.
2. מודעות לגוף – הגוף מגיב בכל רגע נתון לתנועה. מודעות זו חולפת עם הגיל הבוסו יכול לעזור לך לשמר ולחזק את מערכת שיווי משקל בגופך.
3. פיזיולוגי – כשעובדים על בוסו כל השרירים מוכרחים לעבוד בכדי לשמור על מפרקים בתנוחה נכונה, וזה מקל עלינו בתפקוד יום יומי שלנו בעבודה ובבית.
4. גיוון – הדבר הטוב הנוסף בבוסו זה שהוא מוסיף גיוון לאימון כושר הקבוע.

 אם מתאמנים לבד, בבית או בחוץ, מומלץ ונכון לבצע את האימון לאחר הדרכה מקצועית של מאמן כושר או מאמנת כושר מוסמכים

ליצירת קשר עם מדריך/מדריכת כושר לבניית תוכנית אימונים

לפרטים או קביעת אימון ניסיון 054-2348756