תזונה   »  שאלות נפוצות בתזונה   »  האם אכלת היום ארוחת בוקר?

האם אכלת היום ארוחת בוקר?

ארוחת הבוקר היא הארוחה השוברת את צום הלילה. ארוחת בוקר מאוזנת עשויה לשפר יכולת ריכוז והישגים אקדמיים וגופניים. אולם, על אף חשיבותה הרבה ותרומתה לבריאותנו, נמצא כי 1 מתוך 4 אנשים אינם אוכלים ארוחת בוקר.

 

ארוחת הבוקר חיונית ל:
אספקת סיבים תזונתיים שמקורם בירקות, בפירות ובדגנים מלאים 
אספקת מינרלים וויטמינים חיוניים כגון: סידן, מגנזיום, ויטמיני B, ויטמין E, ויטמין C ו־A
תחושת שובע והימנעות מנשנושים במהלך היום – נמצא שאכילה קבועה של ארוחת הבוקר מורידה את הסיכון לעודף משקל.

דוגמאות לארוחות בוקר:
ירקות חתוכים + לחם דגנים מלאים + גבינה (עד 5% שומן)
סלט + ביצה + גבינות רזות + לחם מחיטה מלאה
גרנולה + יוגורט בשילוב פירות טריים או מיובשים (מוזלי)
דגנים מלאים ללא צבעי מאכל + חלב
טיפים המסייעים לארגון מתוכנן של ארוחת הבוקר (במיוחד לאנשים עם סדר יום עמוס)
התארגנו ערב לפני, דאגו להכין מראש את רכיבי מזון.
קומו 15 דקות מוקדם יותר, דקות אלו יאפשרו לכם לארגן ולאכול את הארוחה כראוי
הצטיידות בארוחות לעבודה בנוסף הצטיידו כדרך קבע במזון קל לאכילה וזמין, שלא מתקלקל, כגון: בר אנרגיה דל שומן, פירות טריים או מיובשים, קרקרים מדגנים מלאים וכו'.
טיפים לארוחת בוקר לעוסקים בפעילות גופנית בשעות הבוקר לפני פעילות גופנית, ראוי שהארוחה תהייה דלת שומן ושתכלול פחמימות. ארוחה לאחר פעילות גופנית, כדאי שתכלול נוזלים, פחמימות, סיבים תזונתיים, חלבון, שומנים חיוניים, ויטמינים ומינרלים.

האם סוכר חום בריא יותר מלבן?
האם שוקולד ללא סוכר אינו משמין?
כמה פירות מותר לאכול ביום?