אימונים   »  שאלות נפוצות באימון כושר   »  אימון כושר ספינינג

כל מה שרצית לדעת על אימון ספינינג

מאיפה זה התחיל

ספינינג (Indoor Cycling) הוא אימון ספורט אירובי שהמציא צעיר יהודי אמריקני בשם ג'וני גולדנברג,רוכב אופניים מקצועי שרצה ליהנות מרכיבה על אופניים כל ימות השנה, בלי שמזג האוויר יפריע לו.
גולדנברג הציג את הספורט הסוחף שהמציא במרכז הספינינג הראשון בעולם, בסנטה-מוניקה, קליפורניה,ב-1987, והשאר היסטוריה.
הספינינג התפשט מאז ליותר מ-80 מדינות בעולם, ולישראל הקטנה הגיע לפני חמש וחצי שנים בערך, ותפס מקום מאוד מכובד במרבית מועדוני הכושר.

למה כדאי לעשות ספינינג

פעילות מאוד מגוונת מבחינת הקצב והמאמץ, שמתרחשת אווירה דומה למסיבה עם מדריכים צעקניים מעודדים וממריצים לאורך כל הדרך.
אימון הספינינג משפר סיבולת שרירים ולב-ריאה, מחטב ונחשב לאמצעי מצוין להוצאת קלוריות.
מיתוס ידוע שבאימון ספינינג שורפים כ 1000 קלוריות לשיעור,האמת היא על מנת להגיע להוצאה קלורית כל כך גבוה אתם חייבים להיות בכושר מאוד גבוה, אדם ממוצע ישרוף בין 300 ל-600 קלוריות בשעה.

למה לא כדאי לעשות ספינינג

בגלל השינויים בעוצמות העבודה, ייתכן שהאימון לא יענה על הצרכים הפיזיולוגיים של המתאמן בניגוד לאימון האישי. האימון בספינינג מועבר על-ידי המדריך ומאחר שהקבוצות לא הומוגניות יכולה להיות שונות גדולה ברמות הכושר של המתאמנים. בנוסף, אימון הספינינג הוא לעתים קשה מדי ביחס לרמה של המתאמן . הספינינג אף עלול לגרום נזק לברכיים, בעקבות אימון לא נכון או חוסר הסתגלות.
לסיכום: פעילות מומלצת, מהנה ומאתגרת, אבל בתנאי שמבוצעת באופן מבוקר ומותאמת לרמת המתאמן. 

ספינינג

 

  אימון מכשירים+ אימון ספינינג

ראשית, המומלץ ביותר הוא לעבוד בשיטת יום כן - יום לא (קרי, יום סייקלינג, יום מכשירים). כך תוכלו לנצל את היום הדרוש להתאוששות אחרי עבודה על מכשירים לטובת הפעילות האירובית שמציע הסייקלינג או אפשרות שניה אם אין מספיק זמן להגיע למכון כחצי שעה לפני שיעור ספינינג לעשות תרגיל אחד לכל חלק בגוף זה יקח כ20 דק' ולהכנס לשיעור.

ציוד נדרש לספינינג

נעליים: מומלץ ביותר לרכוש נעל מיוחדת שנדבקת-נצמדת לדוושה ושומרת את הרגל דבוקה אליה לאורך כל האימון. נעל כזאת מאפשרת איכות דיווש יעילה ועבודת שרירים נכונה יותר, משום שהיא מקבעת את הרגל בתנוחה הרצויה.

מכנסיים: בחרו מכנסיים המרופדים בג'ל באזור הישבן והמפשעה.

חולצה: מומלץ לבחור חולצה העשויה מבד הקרוי "דרייפיט". בד זה נושם במיוחד, אינו סופג זיעה ומצוין גם לכל שאר האימונים האירוביים.

כיסוי ג'ל למושב: כיסוי מיוחד מרופד בג'ל המתלבש על המושב. מטרתו לרכך את הישיבה על המושבים הצרים והקשים .

מד דופק: מכשיר חיוני לכל מדווש, המבקש לבדוק במהלך האימון אם הוא מגיע לדופק האידיאלי של 75% מהדופק המרבי המתאים לגילו. 

בקבוק מים: כדי לא להתייבש עליכם לשתות לפני השיעור, במהלכו ואחריו. 

מה אוכלים אחרי שיעור

מטרה היא לספק אנרגיה ופחמימות לחידוש מאגרי הגליקוגן (סוכרים) המאפשרים לכם להתאושש במהירות. מומלץ ביותר לצרוך בשעתיים הראשונות לאחר האימון מזון קל: בננה, חטיף אנרגיה, או שייק פרי.

 אם מתאמנים לבד, בבית או בחוץ, מומלץ ונכון לבצע את האימון לאחר הדרכה מקצועית של מאמן כושר או מאמנת כושר מוסמכים

ליצירת קשר עם מדריך/מדריכת כושר לבניית תוכנית אימונים

לפרטים או קביעת אימון ניסיון 054-2348756