תזונה   »  כול סוגי דיאטות   »  דיאטת מיצים

דיאטת מיצים 

הרעיון הוא שצריך לנקות את הקיבה ולתת לה לנוח. היות שגופנו הוא אחת ה"מכונות" המשוכללות ביותר הוא יודע לנקות את עצמו. אך יש הדוגלים גם בשיטת ניקוי זו. היות שאנו זקוקים ומחויבים לשתות והרבה, דיאטה זו עוזרת לנו ללמוד לשתות וזה יתרונה הגדול. היות שמרכז הרעב ומרכז הצמא במוח הם שכנים צמודים, כאשר שותים הרבה פעמים אפשר להרגיש מעט שובע. המחמירים בדיאטה זו ישתו רק מיצים טבעיים ללא תוספות. לא מלח, לא סוכר, לא תבלינים. הכול טבעי. המחמירים פחות ירשו לעצמם להוסיף אפילו משקאות המבוססים על אבקות, המוסיפות לגוף ערכים תזונתיים. כאשר מוסיפים שתייה המבוססת על אבקות לפחות לשתי ארוחות, הדיאטה נעשית יותר מאוזנת ופחות מסוכנת. אך לא מומלץ להתמיד בה מעל ליומיים או שלושה.

דיאטת מיצים- יתרונות: הרזיה וירידה מהירה במשקל בגלל מחסור בקלוריות. מיצי ירקות  אינם מכילים הרבה קלוריות וגורמים לתחושת שובע.

דיאטת מיצים- חסרונות: מחסור ברכיבי תזונה רבים כגון חלבון, שומן, ויטמינים שונים ומינרלים. הסיבים התזונתיים אינם נשארים במיץ בתהליך הסחיטה.

מסקנה: לא מומלץ. כדאי לשלב בדיאטה פירות וירקות בצורתם השלמה ולא בצורת מיץ, ובודאי שלא כרכיב היחידי בתפריט.