תזונה   »  כול סוגי דיאטות   »  דיאטת פחמימות (דיאטת לחם)

דיאטת פחמימות (דיאטת לחם)

דיאטה המשלבת 6 ארוחות של סנדוויץ'' מ-2 פרוסות לחם קל מלווה בממרחים שונים ומגוונים כגון גבינה, טונה, טחינה, אבוקדו, ביצה, פסטרמה וכו'. אפשר לשלב ירקות, פרי אחד ויוגורט אחד ביום.

יתרונות: בדרך כלל יש הרזיה והורדה במשקל. הדיאטה מאוזנת מבחינת אבות המזון, אין תחושת רעב, ניתן להתמיד לאורך זמן.

חסרונות: הדיאטה מחייבת מסגרת אכילה של כל 3-4 שעות, ולפעמים קשה להתחייב למסגרת כזו,כמו כן הדיאטה יכולה להוביל למחסור בסידן ו-B12.

מסקנה:דיאטה זו ניתנת ליישום אם שומרים על הגיוון.

תפריט דיאטת הלחם לדוגמא:

השלב הראשון מבוסס על אכילת 8-10 פרוסות לחם קל ביום לנשים, ו 12-14 פרוסות לגברים. ניתן ליצור מהלחם מגוון כריכים, מבוססים על ממרחים ללא סוכר, מרוחים בשכבה דקה ועתירי ירקות.
בנוסף לכריכים, דיאטת הלחם מאפשרת אכילת ירקות ללא הגבלה, למעט תפוחי אדמה, תירס ובטטות. וכן ניתן לאכול פרי ביום ומעדן חלב דיאטטי.
יש להרבות בשתיה מכל סוג, למעט שתיה ממותקת, ומיצי פרי טבעיים
ביצים: ניתן לאכול 3-4 ביצים לשבוע, בכל דרך, כולל טיגון.
עוף, הודו, דגים ופירות ים: ניתן לאכול ללא עור, שומן, צפוי או רטבים שמנים עד 3 פעמים בשבוע. בימים אלה יש להוריד 2-3 פרוסות לחם מהתפריט.
שמן זית או קנולה: יש לצרוך 1-2 כפות ביום. בשלב השני מחליפים את הלחם בפחמימות אחרות, כגון אורז מלא, פסטה וכד'. החלפות אלה מאפשרות חופש וגוון של הדיאטה, המסייעים להפיכתה לדרך חיים או לפחות התמדה לאורך זמן.
פירות: ניתן להגדיל בהדרגה את מס' הפירות. לא להגזים!