אימונים   »  מושגי יסוד באימון כושר אישי   »   פעילות אירובית
 פעילות אירובית

מה זו פעילות אירובית?

 פעילות גופנית כמו הליכה, ריצה, אופניים, ספינינג, שחייה, וכל פעילות אחרת שבה נעשה שימוש משמעותי במערכות הלב, כלי־הדם והנשימה לשם אספקת אנרגיה המפעילה קבוצות שרירים גדולות בעצימות (אינטנסיביות) נמוכה-בינונית או גבוהה – לפרק זמן ארוך יחסית.
פעילות בעצימות של 75% עד 85% מדופק המטרה נחשבת פעילות בעצימות גבוהה ואילו פעילות בעצימות של 60% עד 75% מדופק המטרה נחשבת פעילות בעצימות בינונית-נמוכה.
בעת ביצוע הפעילות הגופנית עולה כמות הדם המוזרמת לשרירים השונים כדי לספק להם יותר חומרי אנרגיה וחמצן הדרושים להפעלתם בעצימות המוגברת.
ככל שהפעילות הגופנית מבוצעת בעצימות גבוהה יותר, גובר גם קצב הלמות הלב. על־פי קצב הלב ניתן לדעת אם הפעילות אירובית או אנאירובית .
גם ניצול מקורות האנרגיה תלוי בדופק הלב. כשהדופק במהלך הפעילות נמוך יחסית (55% עד 70% מדופק המטרה) מקור האנרגיה שהגוף עושה בו שימוש הוא בעיקר שומנים. כשהדופק גבוה (בטווח של 75% עד 85% מדופק המטרה, ואף יותר) מקור האנרגיה העיקרי שהגוף עושה בו שימוש הוא פחמימות.
על־מנת לדעת באיזה דופק לשהות בעת אימון אירובי חשוב מאוד להגדיר את מטרת האימון  ולהתייעץ עם מדריך או מדריכת כושר מוסמכים.
 פציעות בגין ריצה
איך לחשב דופק עבודה
הליכה:למה זה בריא ואיך עושים את זה נכון
פעילות אירובית לסובלים מלחץ דם