צרכים מיוחדים   »  פעילות גופנית ולחץ דם   »  פעילות אירובית לחץ- דם
פעילות אירובית לחץ- דם

פעילות אירובית לסובלים מיתר לחץ- דם

גורמים משפיעים על לחץ – דם

עישון, עודף משקל, אי ביצוע פעילות גופנית, תזונה החסרה ברכיבים תזונתיים חיוניים מהווים רשימה חלקית של גורמים המשפיעים על לחץ הדם.

פעילות גופנית לסובלים מיתר לחץ- דם

פעילות אירובית (כגון: הליכה, ריצה, רכיבה באופניים, מחול אירובי, שחייה ועוד) תורמת באופן מהותי לשיפור יכולותיו הגופניות של האדם הלוקה ביתר לחץ דם. בתחילתה אכן יעלה לחץ הדם, אך ככל שהאדם ימשיך באימון, לחץ הדם ירד מערכיו הבסיסיים עקב הרחבת כלי הדם – תרומה חיובית לאותם אנשים הסובלים מיתר לחץ-דם.
 על מנת לשפר את הכושר האירובי מומלץ שקצב הלב בפעילות האירובית יעלה לדרגה גבוהה דיה של כ- 60% מהדופק המרבי, אך מאידך, ביצוע פעילות אירובית בעצימות נמוכה  לא יתרום באופן מהותי להפחתת לחץ הדם ושיפור המצב הבריאותי.
חשובה במיוחד מכיוון שבמידה וקצב הלב ולחץ הדם עולים לרמה גבוהה מדי בעת הפעילות האירובית עולה גם הסיכוי לפגיעה במערכת הלב וכלי הדם. הבעייתיות הנה באימונים קבוצתיים לדוגמה: אימון ספינינג, קיקבוקס וכד'.

לסיכום:

רצוי שהסובלים מיתר לחץ דם יעסקו בפעילות אירובית תוך תשומת לב  לכללים והנחיות.

 אם מתאמנים לבד, בבית או בחוץ, מומלץ ונכון לבצע את האימון לאחר הדרכה מקצועית של מאמן כושר או מאמנת כושר מוסמכים

ליצירת קשר עם מדריך/מדריכת כושר לבניית תוכנית אימונים

לפרטים או קביעת אימון ניסיון 054-2348756