אימונים   »  שאלות נפוצות באימון כושר   »  מכשירי כושר לאימון כושר בבית

מכשירי כושר לאימון כושר בבית

יותר ויותר אנשים מעדיפים כיום לעשות כושר מבלי לצאת מהבית. מה יותר נוח מלהתאמן על הליכון, אופניים או מולטי טריינר, מול הטלוויזיה בבית? תחשבו על זה , אחרי יום עבודה ארוך, למי יש כוח או חשק לצאת מהבית ולהזיע בחברת אנשים זרים או להמתין למכשיר שיתפנה?
במדריך זה נציג לפניכם את כל הדגשים הדרושים לפני רכישת מכשיר כושר

אופניים

אופני הכושר היו ונשארו ממכשירי הכושר הביתיים הפופולאריים ביותר. ניתן להתעמל עליהם מול הטלוויזיה ותוך שמיעת מוסיקה. הם נוחים ופשוטים לשימוש, ומעניקים אימון אפקטיבי המעלה באופן יעיל את הדופק, שורף קלוריות ועם זאת לא מזיק במיוחד לברכיים ולפרקים.
גם מתאמנים עם כושר גופני ירוד ומשקל עודף יכולים להגיע ברכיבה על אופניים לאימון אירובי של שעה שלמה, בלי קושי מיוחד.

הליכון\מסלול ריצה

יותר ויותר אנשים מעדיפים כיום לעשות ריצה או הליכה על הליכון.וזה בגלל כמה סיבות:
פעילות על הליכון תיצור פחות עומסים מידיים על הפרקים והשריריםהליכון
הליכון הוא מכשיר נהדר למתאמנים מתחילים בגלל בקרה על משתנים זמן, מהירות וזוויות
הליכון מספק אפשרות להתאמן בכל מזג אוויר
המשטח תמיד ישר ונקי ממכשולים
ביכולתו לספק לך נתונים מדויקים לגבי המהירות, הזווית והמרחק
הליכון הוא מכשיר נהדר לחזרה לפעילות גופנית לאחר תקופה שלא התאמנו
בהליכון ניתן להשתמש באוזניות ו/או טלוויזיה

על מה לשים לב בהליכון

1. גודל ההליכון - אם ברצונכם לרוץ, ולא רק לעשות הליכות, רצוי לרכוש מסלול אשר משטח הריצה שלו 1.20 מטרים. משטח קצר יותר יגרום לתחושת אי נוחות וחוסר יציבות על המסלול. לצרכי הליכה בלבד, משטח באורך של 1.10 מטרים יספיק.
2. תוכניות האימון- השונות מתבטאות בשינוי השיפוע ומהירות המסלול לפרקי זמן קצובים וקבועים, על מנת לגיוון ולאמן באופן שונה את הגוף.
3. בולמי זעזועים - לאנשים הסובלים מבעיות ברכיים, פרקים וגב מומלץ לרכוש מסלול המצויד בבולמי זעזועים ברמה גבוה.
4. מדידת הדופק -  מתאמנים רבים יודעים שיש חשיבות רבה לדופק באימון. דופק נמוך מדי יוביל לכך שהאימון לא יהיה אפקטיבי, ודופק גבוה מדי עלול להיות מסוכן.
קיימות שתי שיטות מדידת דופק במכשירי ספורט:
אחיזה - נמדד על ידי אחיזה בידיות המסלול.
חגורות חזה - חגורות אלו אלחוטיות שמשדרות למכשיר את הדופק. חגורות החזה נחשבות לאיכותיות ומדויקות יותר.

קרוס טריינר

קרוס טריינר היא פעילות אירובית המדמה פעולות כגון הליכה, ריצה, טיפוס וסקי. פעילות בקרוס טריינר מומלצת למתאמנים מתקדמים ולאלה הסובלים מבעיות ברכיים משום שהלחץ שהוא מפעיל עליהן קטן בהשוואה ללחץ שמפעילה הריצה.
על מה לשים לבקרוס טריינר
גודל המכשיר - שימו לב שניתן להזיזו בקלות ממקום למקום על מנת לאחסן אותו.
אורך הצעד - אורך הצעד קרוס טריינר מספק חשוב מאוד לאימון. צעד קטן מדי יפגע באימון ויגרום לתחושה של עלייה וירידה ופחות לתחושת הליכה או ריצה.
הפעלה שקטה - מאחר והאימון הביתי נעשה בדרך כלל בשעות הערב או הבוקר המוקדמות חשוב הפעלה תהיה שקטה.

מולטי טריינר

מולטי טריינר - מיועד לספק מספר סוגי תרגילים לקבוצות שרירים שונות, ולקבץ אפשרויות של מספר מכשירי כושר במכשיר כושר אחד.
כאשר אתם מתכוונים לרכוש מולטי טריינר, בדקו לפני כן מהם סוגי האימון אותם אתם מתכוונים לבצע. חבל לרכוש מכשיר ולא תנצלו את כל האופציות שהוא מציע.

 

אם מתאמנים לבד, בבית או בחוץ, מומלץ ונכון לבצע את האימון לאחר הדרכה מקצועית של מדריך או מדריכת כושר מוסמכים

ליצירת קשר עם מדריך/מדריכת כושר לבניית תוכנית אימונים

לפרטים או קביעת אימון ניסיון 0542348756