אימונים   »  שאלות נפוצות באימון כושר   »  למה כשעושים תרגילי בטן כואב הגב?
למה כשעושים תרגילי בטן כואב הגב?

למה כשעושים תרגילי בטן כואב הגב?

כמה פעמים עשיתם כפיפות בטן והרגשתם דווקא את הגב התחתון ולא את הבטן?למה זה בעצם קורה ומה הם הסיבות לכך...

 סיבות עיקריות לכאבי גב תחתון:


יציבה לקויה - קיימים מספר גורמים המשפיעים על היציבה (תורשתי,פציעות ). יציבה לקויה גורמת ללחצים על החוליות והדיסק, וכך עם הזמן מופיעים כאבי גב. 

הגורם השרירי – שרירים חלשים עשויים להשפיע על הופעת כאבי הגב. שרירי הבטן עוזרים בתמיכה ויציבות של הגב. במצב שבו שרירים אלה אינם חזקים מספיק, הסיכוי לכאבי גב תחתון עולה.אם כאבי גב נובעים מחולשת שרירים ,יש לחזק שרירי בטן וזקפי גב (חגורת הבטן). 

משטח נוקשה - בזמן ביצוע כפיפות בטן על משטח נוקשה (ריצפה בבית,מזרון דק,אימון בחוץ על קרקע קשה) יכול להופיע כאב חיצוני באזור גב תחתון שנובע מסיבה זו.
הערה:יש לציין שהכאב הוא חיצוני ושונה באופיו לעומת כאב פנימי עקב יציבה לקויה או חולשת שרירי חגורת הבטן.

רוב התרגילים לחיזוק שרירי הבטן מתבצעים ע"י כפיפת גו (עליה משכיבה לישיבה ).
בתרגילים האלה הגב מתכופף,ותנועה זו עלולה לגרום להופעת כאב לאנשים הסובלים מבעיות גב.
לפני תחילת ביצוע תרגילי הבטן משכיבה לישיבה יש לתרגל את כיווץ שריר הבטן (עבודה סטטית ). מומלץ כמו כן לעשות תרגילי בטן על כדור פיטבול להקלת כאבי גב.
ביצוע קבוע של התרגילים למניעת כאבים בגב התחתון, בשילוב פעילות אירובית,כגון הליכה,אמור להספיק כתרגול למניעת כאבי גב ולשמירה על גב בריא. התרגול מיועד,לאנשים בריאים שאין להם פגיעות בגב.

לסיכום, מספר דגשים חשובים: 

  • הקפידו שהמאמץ בתרגילים יהיה בתחום הנוחות שלכם.
  • אל תבצעו את התרגילים ישר לאחר הקימה משינה..
  • בצעו את תרגילי הגב והבטן בתוספת לפעילות סיבולת לב-ריאה, כגון הליכה,רכיבה על אופניים או שחיה.
  • התמידו ותהיו סבלנים. לוקח זמן על מנת להגיע לתוצאות. 

אם מתאמנים לבד, בבית או בחוץ, מומלץ ונכון לבצע את האימון לאחר הדרכה מקצועית של מדריך או מדריכת כושר מוסמכים

ליצירת קשר עם מדריך/מדריכת כושר לבניית תוכנית אימונים