אימונים   »  שאלות נפוצות באימון כושר   »  אימון ריצה(טכניקת ריצה)

אימון ריצה(טכניקת ריצה)

הקדמה:

אנו לומדים ללכת ולרוץ בגיל מוקדם בחיינו ולמרות זאת ניתן למצוא טעויות רבות בטכניקת הריצה השונות בכל שלבי הביצוע ולכן רצוי להבחין בטויות ולתקנם.טכניקת ריצה נכונה מונעת פציעות ומשפרת את הריצה.אחרי הכול טכניקה נכונה מגבירה גם את הכיף שלנו מהריצה. 

טכניקת ריצה:

טכניקת ריצה נכונה מונעת מכמה שלביםאימון ריצה

1. הראש – הראש צריך להיות מתוח, להשעין אותו קצת קדימה ולהישיר מבט, דמיינו חוט מעל הראש שמושך אותו למעלה ואתם נהיים יותר ויותר גבוהים.

2. ידיים וכתפיים – הכתפיים צריכים להיות יציבות עד כמה שאפשר, לשם כך הגוף העליון צריך להיות זקוף. הידיים צריכות להיות פעילות בכיוון הריצה, היד התחתונה צריכה להיות מעל המותן והידיים קרובות לגוף.

3. הרגליים – הרגליים הם החלק החשוב ביותר לגוף בזמן הריצה. העקב עולה למעלה כשהרגל מתנתקת מהאדמה ככל שמהירות הריצה עולה העקב עולה יותר למעלה. בזמן הריצה העקב לא עובר את הברך.
הירך זזה קדימה, העקב נשאר למעלה ומותח את שריר הירך. שהירך מגיע לגובה המקסימלי שלו שריר הארבע ראשי נהיה פסיבי והרגל התחתונה נעה קדימה.
אצנים מיומנים מרימים את הירך עד לרמה כזאת שהרגל התחתונה זזה מול הברך. נא לא לנסות לדחוף את הרגל התחתונה קדימה כי אז נעשה שימוש בשרירים הלא נכונים.

4. מיקום כף הרגל – בזמן הריצה כף הרגל החיצונית נוגעת באדמה, העקב נעה למטה אחרי שהרגל נגעה באדמה, תנועה זו נשלטת ע"י שרירי כף הרגל וגיד אכילס. נוצר מצב שהרגל עצמה נוגעת באדמה לעיתים רחוקות, בהתחלה האצבעות נוגעות באדמה, אח"כ אמצע כף הרגל ורק בסוף העקב. המשקל של הגוף קודם מתרכז בחלק הקדמי של הרגל אח"כ מרימים את העקב ולבסוף לוחצים את האצבעות לאדמה בכדי לעשות את הצעד הבא.
מי שרץ לאט קודם מניח את העקב על האדמה ואח"כ את שאר הרגל.

5. ריצה מהירה – בריצה מהירה הטכניקה אותו דבר, אבל הידיים יותר צמודות לגוף והרגליים מורמות יותר למעלה והצעדים גדולים יותר. 

אם מתאמנים לבד, בבית או בחוץ, מומלץ ונכון לבצע את האימון כושר לאחר הדרכה מקצועית של מאמן כושר או מאמנת כושר מוסמכים

ליצירת קשר עם מדריך/מדריכת כושר לבניית תוכנית אימונים

לפרטים נוספים או קביעת אימון ניסיון 0542348756