תזונה   »  שאלות נפוצות בתזונה   »  תה ירוק

תה ירוק

למי שמרבה בשתיית משקאות חמים, מומלץ במיוחד לקרוא כתבה זו.תה ירוק
תה ירוק, מקורו במזרח הרחוק, תה ירוק מהווה כ20% מצריכת התה עולמית, בעיקר באסיה ובמספר מדינות מצפון אמריקה. בשנים האחרונות זוכה התה הירוק לפופולאריות הולכת וגוברת גם במערב, בשל מגוון סגולות בריאותיות המשויכות אליו.
מאז ומעולם יוחסו לתה הירוק סגולות בריאותיות רבות, תה ירוק מסייע בחיזוק המערכת החיסונית, בתהליך ההתאוששות לאחר אימון ובנוסף תה ירוק מעלה את קצב חילוף חומרים בגוף ובכך מסייע לירידה במשקל.
יתרונו המרכזי של התה טמון בכך שהוא טבעי לחלוטין, אינו מכיל תוספים כמו חומרי טעם וצבע, או חומרים משמרים. כמו כן, תה ללא תוספת של סוכר, דבש הוא משקה נטול קלוריות ומשמש מרכיב חיוני בשמירה על איזון הנוזלים בגוף.

תה ירוק הוא תה שאינו עובר תהליך התססה והחומרים הפעילים שבו אינם משתנים. בתה ירוק יש ויטמינים, מינרלים, פוליפנולים וקפאין.
לפוליפנולים תכונות אנטי אוקסיד נטיות רבות עוצמה והן מצויות בכמות גדולה מאוד בתה ירוק ( כמעט שליש ). אנטיאוקסידנטים הם נוגדי חמצון, וידועים ביכולתם לנטרל רדיקלים חופשיים המזיקים לגוף. בכך הוא מסייע לחיזוק מערכת החיסון ושיפור היכולות שלנו להתאושש מהר יותר לאחר אימון, ולתת הרגשה חיונית ורעננה יותר.

מתכונים

הכנה בסיסית של תה ירוק:
• מרתיחים כוס מים ומניחים להתקרר מעט עד ל-80 מעלות
• מוסיפים 1 כפית עלי תה ירוק
• משרים למשך 3 דקות, מסננים ושותים

מיץ אשכוליות עם תה ירוק:
• סוחטים 3-2 אשכוליות לקבלת 1 כוס מיץ
• מביאים לרתיחה ומוסיפים 1 כפית של תה ירוק
• ממתיקים (לפי טעם) ומצננים במקרר
• שותים קר מאוד

בארצות מזרח הרחוק נוהגים לשתות בין 3-5 כוסות תה ירוק ביום
הקפאת תה ירוק עלולה להפחית את יתרונותיו, אבל הוא עדיין בריא

להרוויה...

ליצירת קשר עם מדריך/מדריכת כושר לבניית תוכנית אימונים

לפרטים או קביעת אימון ניסיון 0542348756