אימונים   »  שאלות נפוצות באימון כושר   »  תרגיל - מטפסי הרים

שם התרגיל - "מטפסי הרים"

זהו תרגיל קשה שמאתגר את הרגליים ומגביר את קצב הלב. תרגיל זה הוא תוספת נהדרת לאימון
כי הוא מוסיף עוצמה (אינטנסיביות), כוח סבל וזריזות רגליים. מה שהופך אותו לתרגיל מקיף.
כשאין הרבה זמן לאימון במהלך היום אבל יש רצון לבצע אימון טוב אז האימון הנ"ל הוא בחירה טובה.
ניתן גם לשנות (להקשות)  את האימון על ידי הגבהת הידיים על מכשיר בוסו או על כדור.

רמת קושי קל-בינוני
(התמונה בתנועות איטיות להמחשה בלבד, התרגיל מתבצע במהירות מקסימלית בקפיצות)


עשה זאת נכון:דגשים לעבודה נכונה

1. התחל במצב של שכיבות שמיכה על ידיים ואצבעות הרגליים.
2. קרב את הברך הימנית אל החזה כאשר כף הרגל מונח על הרצפה.
3. קפץ והחלף את הרגליים, כאשר הרגל הימנית מאחורה והברך השמאלית מוצמדת לחזה מקדימה
4. המשך להחליף רגליים הכי מהר שאפשר במשך 30 עד 60 שניות.
5. הוסף את התרגיל הנ"ל בקביעות בסוף האימון הקרדיולוגי(CARDIO) בשביל להוסיף זריקת עידוד,
או כמה פעמים במהלך האימון לגיוון.
6. לשינוי, ניתן לשים את הידיים על מכשיר בוסו, כדור פיטבול, מדרגה.
הערה: אם לאחר תחילת התרגיל מרגישים בכאב או באי נעימות אז יש להפסיק את האימון.

רמת קושי קשה
(התמונה בתנועות איטיות להמחשה בלבד, התרגיל מתבצע במהירות מקסימלית בקפיצות)

 אם מתאמנים לבד, בבית או בחוץ, מומלץ ונכון לבצע את האימון לאחר הדרכה מקצועית של מאמן כושר או מאמנת כושר אישית מוסמכים

ליצירת קשר עם מדריך/מדריכת כושר לבניית תוכנית אימונים