צרכים מיוחדים   »  פעילות גופנית ולחץ דם   »  דרכים להוריד את לחץ הדם
דרכים להוריד את לחץ הדם

דרכים להוריד את לחץ הדם

הפחיתו משקל
מחקרים מראים שקיים קשר ישיר בין השמנה, ובעיקר השמנה מותנית, לבין עלייה בלחץ הדם. מחקרים מראים, שהפחתה של קילוגרם אחד עשויה להוביל להפחתה של עד מילימטר כספית בערכי לחץ הדם אפילו בלי להגיע למסת הגוף הרצויה או היקף המותניים הרצוי.

הגבילו את צריכת המלח
הקשר בין צריכת מלח ויתר לחץ דם הוכח במאות מחקרים. כן נמצא, כי בקרב אוכלוסיות הצורכות פחות מלח, השכיחות של יתר לחץ דם נמוכה.

הפחיתו את השומן במזון
כמות השומן לא תחרוג מ-30% מכלל הצריכה הקלורית היומית. השומן, ובעיקר שומן רווי המצוי בבשר אדום ומוצרי חלב שמנים, כמו חמאה וגבינה צהובה,  אבל מהווה גורם מאיץ בתהליך הטרשתי, מה שמגדיל את הסיכון למחלות לב וכלי דם.

העדיפו שמן זית כמקור לשומן
מחקרים מראים, ששמן הזית מסייע בהרחבת כלי הדם ועל ידי כך מפחית את לחץ הדם

שתו תה ירוק
בדומה לירקות ולפירות, פולי הקקאו והתה הירוק שמשפרים את מצב כלי הדם ומפחיתים את לחץ הדם.

הגבירו את צריכת הסידן
מינרל זה פועל לאיזון לחץ הדם באמצעות הגברת הפרשת הנתרן בשתן. העדיפו סידן שמקורו במוצרי חלב רזים, טחינה, סרדינים, ירקות עליים, כרוב, כרובית, ברוקולי.

אכלו יותר ירקות ופירות
הם מכילים ביופלבנואידים, כימיקלים צמחיים שפועלים כנוגדי חמצון רבי עוצמה, ומסייעים לשמור על החוזק והגמישות של דופנות כלי הדם. בנוסף הם מכילים סיבים תזונתיים שאף הם תורמים להורדת לחץ הדם באמצעות הפחתת ספיגת הנתרן, וכן על ידי הקניית תחושת שובע שמסייעת לרזות.

הרבו באכילת דגים עשירים באומגה 3
חומצות שומן ייחודיות אלה, שנמצאות בעיקר בדגים כמו סלמון, טונה , ידועות בתרומתן המשמעותית לבריאות הלב ולגמישות כלי הדם.

הפסיקו לעשן
העישון משפיע לרעה על גמישות העורקים וגורם לכיווץ כלי הדם. בנוסף יש לו השפעה ישירה על לחץ הדם.

עסקו בפעילות גופנית
בשילוב עם הרזיה, זוהי אחת הדרכים הבדוקות ביותר להפחית את לחץ דם, אפילו כאשר מדובר בפעילות גופנית מתונה. ההמלצה היא לעסוק בכך במשך 30 דקות ליום, ברוב או בכל ימי השבוע, ולבחור בין פעילות אירובית לשילוב של תרגילים אירוביים ותרגילים עם משקולות.עם זאת לפני שאתם מתחילים בכך התייעצו עם רופא, והקפידו להתאמן באופן הדרגתי.

אם מתאמנים לבד, בבית או בחוץ, מומלץ ונכון לבצע את האימון כושר לאחר הדרכה מקצועית של מאמן כושר או מאמנת כושר מוסמכים

ליצירת קשר עם מדריך/מדריכת כושר לבניית תוכנית אימונים

לפרטים נוספים או קביעת אימון ניסיון 0542348756