אימונים   »  שאלות נפוצות באימון כושר   »  כאבי שרירים אחרי אימון כושר
כאבי שרירים אחרי אימון כושר

כאבי שרירים אחרי אימון כושר

מה גורם לכאבי שרירים לאחר אימון כושר

מתאמנים רבים חווים לעתים קרובות תחושת חוסר נוחות, רגישות בשרירים וכאבים לאחר אימון הכושר שלהם. כאבי שרירים מורגשים כ12 עד 48 שעות לאחר אימון הכושר בייחוד לאחר התחלה של אימון כושר חדש,תרגילי כושר חדשים או שינוי של תוכנית אימונים.
כאבי שרירים היא תגובה תקינה למאמץ יוצא דופן וחלק מתהליך ההסתגלות שמוביל לסיבולת גבוהה יותר וחוזק בזמן בניית השריר.
כאב השרירים לאחר אימון כושר הוא לא אותו כאב שמרגישים בזמן האימון. הכאב שנובע ממאמץ גופני מאוד שונה בחומרתו מכאב אשר מרגישים כשמותחים את השריר או כשיש פציע כגון נקע.
כאבי השרירים בד"כ נמצאים בשיאם לאחר כיומיים מהפעילות המאומצת וממשיכים לכאוב עד כשבוע ימים.

למה השרירים מתחילים לכאוב רק אחרי זמן מסוים?

הכאב המושהה של השרירים הוא תוצאה של קרעים מיקרוסקופיים של שרירי הסיבים.
הכמות של הקרע והכאב תלוי בקושי האימון ,באורך האימון וסוג האימון.

האם יש טיפול לכאבי השרירים?

איך דרך פשוטה לטפל בכאבי שרירים לאחר מאמץ גופני. למעשה קיים וויכוח לגבי הסיבה והטיפול לכאבי שרירים. בעבר, אחת ההמלצות להפחתת כאבי שרירים היו מתיחות קלות אבל מחקרים אוסטרליים שפורסמו ב 2007 הראו שמתיחות אינם אפקטיבים במניעת כאבי שרירים.
במהלך השנים אנשים רבים נעזרו בכל מיני שיטות בכדי למנוע כאבי שרירים, חלק מהשיטות עוזרים יותר וחלקם עוזרים פחות:
1.המתנה – כאבי שרירים יחלוף בין 2-7 ימים ללא טיפול.
2. קרח – למרות שאין הוכחה שקרח עוזר, הרבה אתלטים משתמשים בזה וטוענים שזה עוזר לשכך את הכאב.
3.החלמה אקטיבית – לשיטה זו יש תמיכה מחקרית. עיסקו באירובי קל בכדי להגביר את זרימת הדם, זה עשוי להפחית את הכאב לאחר
אימון הכושר.

אם הכאב נמשך יותר משבוע מומלץ לגשת לרופא

איך למנוע כאבי שרירים לאחר אימון?מתיחות

למרות שכאבי שרירים לאחר מאמץ גופני הם נפוצים ומעצבנים באותה העת זה לא בהכרח חלק מהאימון!
יש מספר דברים שניתן לעשות על מנת למנוע ולקצר את הכאב:
1.חימום – לבצע חימום לפני האימון ולסיים את האימון עם הרפיה ( cool down )
2.מתיחות – לאחר אימון כושר לבצע מתיחות קלות
3.הדרגתיות – כשמתחילים אימון כושר חדש יש להתחיל בהדרגתיות ולהתקדם עם הזמן והאינטנסיביות של התרגיל החדש.
4.
מאמן כושר אישי – אם אתה לא בטוח איך להתחיל להתאמן עם תוכנית אימונים ולעשות זאת בבטיחות, אז ניתן להעזר במאמן כושר אישי שינחה.

  אם מתאמנים לבד, בבית או בחוץ, מומלץ ונכון לבצע את האימון לאחר הדרכה מקצועית של מאמן כושר או מאמנת כושר מוסמכים

ליצירת קשר עם מדריך/מדריכת כושר לבניית תוכנית אימונים

לפרטים או קביעת אימון ניסיון 0542348756