אימונים   »  שאלות נפוצות באימון כושר   »  איך לבחור נעלי הליכה לאימון כושר?

איך לבחור נעלי הליכה לאימון כושר?

מזל טוב החלטתם לעשות הליכה, אבל לפני שמתחילים בהליכה חשוב מאוד לבחור נעליים מתאימות, בין אם אתם יוצאים לצעדות ארוכות או רק לטיול קצר בפארק.
כשאתם מגיעים אל החנות ספורט בכדי לבחור נעליים, יש שיקולים נוספים שצריכים להטריד אתכם חוץ  מעיצוב חדשני, צבע יפה או תווית של מותג שמעולם לא יחפו על חוסר נוחות וחמור מזה, על הנזק הבריאותי.

האם נעליים אלה מתאימות להליכה?

יש נעליים קיציות ויש חורפיות,יש נעלי גברים ויש נעלי נשים. לא משנה באיזה נעליים מדובר יש להן תפקיד מאוד חשוב והוא להגן ולתמוך בכף הרגל.
בזמן הליכה התנועה העיקרית היא דריסת הרגל על הקרקע. כשהרגל פוגעת בקרקע כוח העוצמה של נחיתת כף הרגל עשויה להיות פי 1.5 ממשקל הגוף. כדי שכוח זה לא יזיק לכפות רגליים ולגוף, נעלי ההליכה צריכות להיות מצוידות בבולמי זעזועים לאורך הסוליה עם דגש בעקב ובקדמת הנעל ועוד מספר תכונות בסיסיות שצריך שיהיו בנעל כדי שתמלא את תפקידה כראוי.

על מה יש לשים לב?

בולמי זעזועים – בזכות בולמי הזעזועים, נעלי ההליכה בולמות חלק מהזעזועים של הפגיעה בכף הרגל בקרקע ולכן מצמצמות את השחיקה של הרקמות בגוף.

משקל נעליים – נעלי הליכה חייבות להיות קלות (כ- 300 גרם כל נעל).

סוליה חיצונית – סוליה של נעלי ההליכה צריכה להיות עמידה לשחיקה ושהסוליה לא תהיה מאוד דקה, כדי שתבודד את כף הרגל מהרצפה. בנוסף רצוי שהסוליה תהיה מעוגלת מאט כלפי מעלה באזור הבהונות והעקב וכך תקל על תנועת הליכה.AsicS

גובה הנעליים – אם הליכה מתבצעת במישור אין צורך בנעליים גבוהות, אבל בשטח עם מהמורות ואבנים עדיף נעליים גבוהות לתמיכה מירבית בכף הרגל.

גמישות הנעליים – נעלי הליכה צריכות להתקפל בחלק הקדמי של כף הרגל, מאחורי האצבעות (בין הבהונות לכריות). כאשר הנעליים מתקפלות במקומות הנכונים הרגליים מתעייפות פחות בזמן הליכה.

אוורור נעל – בקיץ מומלץ לבחור נעליים "נושמות" עם חלק עליון (הגפה) עשוי רשת, שמאפשרת אוורור טוב.

קרסול – הנעל צריכה לשבת טוב באזור הקרסול, אם גובה הנעל אינו מתאים, הנעל תגרום לשפשופים ולאי נוחות.

שרוכים – השרוכים צריכים להיות הדוקים בחלק העליון של הנעל כדי להחזיק את אזור הקרסול.

דברים נוספים וחשובים

מדרסים – חשוב שהמבנה הפנימי של הנעל יתמוך בקשת כף הרגל. כאשר יש בעיות אורטופדיות מומלץ להשתמש במדרסים, המותאמים אישית.

גרביים – גרביים צריכות להיות במידה מתאימה כדי למנוע חיכוך מיותר. מומלץ לשים גרבי ספורט עם תמיכה מרופדת בעקבים ובקדמת כף הרגל.

כל כמה זמן להחליף נעלי הליכה?

נעלי הליכה נוטות להתבלות במהירות. בהליכה יומיומית מומלץ להחליף את הנעליים כל ארבעה עד חמישה חודשים. אם סוליה מראה סימני שחיקה או אחיזה של כף רגל בנעל כבר לא אותו דבר כמו בהתחלה זה גם סימן שהגיע הזמן להחליף לנעליים חדשות.

נעל הליכה ישנה

לסיכום

1.בחרו נעליים שהכי מתאימות לכם ולא בנעליים הכי יפות בחנות.
2.נעליים חדשות יש לשים בהדרגה,ולא לצאת להליכה ממושכת, כדי להימנע משפשפות.
3.בחרו נעליים עם סוליה רחבה, לשיווי משקל טוב יותר .
4.מרחו חומר שומני או שימו פלסטר על מקומות המועדים לשפשפות.

הליכה כייפית לכולם!!!

 אם מתאמנים לבד, בבית או בחוץ, מומלץ ונכון לבצע את האימון לאחר הדרכה מקצועית של מאמן כושר או מאמנת כושר מוסמכים

ליצירת קשר עם מדריך/מדריכת כושר לבניית תוכנית אימונים