תזונה   »  כול סוגי דיאטות   »  דיאטת יו יו

דיאטת יו יו

אם אתם אי פעם הייתם בדיאטה אז כנראה אתם יודעים מה זה דיאטת יו-יו.
זהו ביטוי שמשתמשים בו כדי לתאר מישהו שעושה דיאטה, מרזה ואחרי סיום הדיאטה מעלה את המשקל שהרזה ובנוסף מעלה  ק"ג נוספים.
למרבה הצער, כל מי שאי פעם עשה דיאטה יו-יו עובר את התהליך הנ"ל עד שבסופו של דבר הוא עושה את זה נכון.

הסכנות של דיאטת יו- יו

זה יכול להיות מאוד מתסכל ומסוכן לבריאות.
ההבנה של הסכנה שטמונה בדיאטת יו-יו ואיך להתגבר על תהליך לא בריא זה יכולה לעזור למנוע זאת שוב בעתיד.

כל מי שמתחיל בדיאטה, רוצה להוריד משקל ובעיקר לשמור על אותו משקל במהלך חייהם. זה בהחלט יכול לקרות, אבל בד"כ זה לא קורה.
דיאטות לא מציאותיות הן הסיבה העיקרית לכישלון הדיאטה ושמירת משקל אחיד למשך זמן, ואז מתחיל היו-יו, כאשר מתחילות דיאטות קיצוניות שקשה לדבוק בהן לזמן ממושך.

לאכול פחות ומאוזן ולעשות יותר אימוני כושר זה הפתרון האידיאלי לירידה במשקל שלא ייפתר בדיאטת יו-יו.

כאשר אדם חושב על דיאטה הוא צריך לשאול את עצמו את השאלה הבא:

האם הוא יצליח לדבוק בדיאטה במשך לפחות 5 שנים?
ומה לגבי שמירת הדיאטה במשך כל החיים?

רוב הדיאטות פועלות גם כאשר אתה ממשיך איתם לאחר הירידה הרצויה במשקל.
אי אפשר להוריד במשקל ואחר כך לחזור להרגלי אכילה ישנים ולא בריאים. ככה בעצם האדם יעלה בחזרה את משקלו בתוספת קילוגרמים נוספים.

 לא רק שזה מתסכל זה יכול להיות גם מסוכן לגוף שלנו.
דיאטות יו-יו משאירות אותך במצב פיזי יותר גרוע ממה שהיית לפני הדיאטה.

מצב פיזי ירוד בגלל דיאטת יו-יו

הגחמות של הדיאטה גורמות להזנחה של הצד הפיזי, כגון אימוני כושר כחלק מתהליך הירידה במשקל.
זאת אומרת שהאדם שנמצא בדיאטת יו-יו מאבד יותר מסת שריר כל פעם שהוא נמצא בדיאטה, ומה שהוא מעלה בחזרה אחרי דיאטת יו-יו זה נטו שומן.
מאחר והשריר עוזר לשמר ולעלות את המטבוליזם, איבוד מסת שריר יגרום למטבוליזם איטי יותר, והגוף לא ישרוף קלוריות באותה כמות ויעילות.

המצב הנ"ל משאיר אותנו במצב גרוע יותר, גם אם עלינו בחזרה רק קילוגרמים מעטים.

סכנות נוספות בדיאטת יו-יו

סכנה נוספת שכרוכה בדיאטת יו-יו שאולי לא נלקחת בחשבון היא לא רק הסיבה אלא גם התוצאה -דיכאון.

דיכאון יכול לבוא בכל זמן במהלך דיאטת יו-יו,כאשר הדיאטה היא לא בריאה לגוף.
דיכאון ועצב יכולים לבוא כאשר דיאטת יו-יו נכשלת מה שמוביל לאכילה מופרזת ומוגזמת כפיצוי או בכדי להתמודד עם הרגשות שמציפים.
כדי להמנע ממצב זה, יש לחשוב טוב לפני שבוחרים בדיאטת יו-יו וכמובן לעשות אימוני כושר בהתמדה.

מומלץ ונכון להתייעץ עם איש מקצוע מוסמך לפני תחילת כל דיאטה

אם מתאמנים לבד, בבית או בחוץ, מומלץ ונכון לבצע את האימון לאחר הדרכה מקצועית של מאמן כושר או מאמנת כושר מוסמכים

ליצירת קשר עם מדריך/מדריכת כושר לבניית תוכנית אימונים

לפרטים או קביעת אימון ניסיון 054-2348756