תזונה   »  שאלות נפוצות בתזונה   »  אכילת פירות וירקות בקיץ

אכילת פירות וירקות בקיץ וירידה במשקל?

ישנם הרבה סוגי פירות וירקות בקיץ לאכילה וזו גם תקופה נהדרת להוריד באחוזי שומן, לחזק שרירים ולהיכנס לכושר.
אנו אוכלים במשך היום אוכל שמכניס לגוף הרבה קלוריות, כאשר חלק מהקלוריות נשרף ע"י פעילות יומיומית, וחלק מהקלוריות נאגר בגוף בצורת שומן, לא לאכול זה גם לא פתרון לירידה במשקל, אז איך בעצם גם אוכלים וגם מרזים?
לפניכם 5 סוגי פירות וירקות שיעזרו לרדת במשקל:

אבטיח

כן כן אבטיח, אבטיח יכול לעזור לעיכול, שתן מרובה, כמות המים באבטיח היא יותר מ 94% מה שעוזר לשמור על רמת תפקודית נורמלית של הכליות. החומצה האמינית שנמצאת באבטיח יעילה להוצאה מוגברת של השתן.
למרות שבאבטיח יש הרבה יתרונות הוא לא יכול להיות תחליף לארוחה, כמו כן רצוי לאכול כמיות קטנות ולא לאכול אבטיח כ 4 שעות לפני השינה, מכיוון שהוא מכיל הרבה סוכר ויכול לגרום להצטברות שומן בגוף.

מלפפון

המלפפון מכיל כ 98%-96% מים, הוא לא רק טעים אלא הוא גם מזין, בגלל שהוא מכיל גם סיבים תזונתיים. המלפפון מכיל חומצה טרטרית שהיא בעצם חומצה אורגנית המשמשת כנוגד חימצון, ויכול לשפר חילוף חומרים.
מסיבות אלו מומלץ לאכול מלפפונים באופן קבוע כדי לרדת במשקל. אך יש לזכור, כי מדובר במלפפונים טריים ומלפפון לא בא במקום ארוחה.

עגבניה

עגבניות מכילות סיבים תזונתיים וכמו כן מכילות פקטין ולכן מאוד מומלצות לאכילה.
פקטין הוא רב סוכר הגורם לתחושת שובע, העגבניה מכילה גם ליקופן (נוגד חימצון), מה שמפחית את צריכת הקלוריות ומפחית אגירת שומן, עגבניה מספקת ויטמינים ושומרת על יציבות הגוף.
עגבניה מכילה מעט סוכר ומעט קלוריות ויש המון יתרונות לכן מומלצת לאכילה בתפריט יומיומי.

בננהבננה

בננה עשירה בפחמימה ויטמינים ומינירלים. בננה מכילה עמילן, פחמימות, פקטין, ומגוון רחב של ויטמינים ומינירלים כגון קלציום, פוספורטים, אשלגן ועוד.
פקטין עוזר להסתגלות פונקציות מעיים, בטן, משפר את מערכת העיכול. כמות האשלגן אפקטיבית לשיקום שרירים לאחר מאמץ ולהרזיה.
יש לזכור כי מבין כל הפירות הבננה מכילה כמות גבוהה של קלוריות, אז יש לשים לב לצריכה ולא לאכול יותר משתי יחידות ביום. הבננה יכולה לשמש כארוחת ביניים .

מה עדיף לשתות בתקופת דיאטה?

כאשר אנשים עושים דיאטות מומלץ להם להגביר צריכת הנוזלים. לפעמים הנוזלים מגיעים בתור מים ולפעמים במיצים, הנה כמה דוגמאות:
מים – מים הם הנוזל הכי נצרך בקרב האנשים שעושים דיאטה או כל פעילות גופנית, אך לא כולם אוהבים את טעם המים ולכן ניתן להוסיף למים טיפת לימון או תפוז כדי לשפר את מרכיבי הטעם של המים.

תה צמחים – תה צמחים ללא קפאין או עם כמות מעטה היא אופציה טובה לשתייה. קמומיל, נענע, קימל עוזרים גם למערכת העיכול ומפחיתים הרגשת נפיחות.

מיץ ירקות – מיץ ירקות הוא נהדר כחומר נגד חמצון, אך יש להימנע ממיצי ירקות מקופסאות או בקבוקים, כי הם מכילים כמויות גדולות של המלח.
סלרי, עשב חיטה, מלפפון, שומר, פטרוזיליה ושאר ירקות לא קשים הם בחירה מצויינת.

מיץ פירות – באופן כללי, עדיף לאכול פרי מאשר לשתות מיץ פירות, כי במיץ אנחנו מפסידים יתרונות רבים של הפרי וגם כוס מיץ מכיל כמות קלוריות גבוה.
אם בכל זאת אתם חייבים טעם של מתוק כשאתם שותים נסו לערבב מיץ פירות עם מים או עם סודה.

 אם מתאמנים לבד, בבית או בחוץ, מומלץ ונכון לבצע את האימון לאחר הדרכה מקצועית של מאמן כושר או מאמנת כושר מוסמכים

ליצירת קשר עם מדריך/מדריכת כושר לבניית תוכנית אימונים

לפרטים או קביעת אימון ניסיון 0542348756