אימונים   »  שאלות נפוצות באימון כושר   »  מהם שרירי הליבה (core)?

מהם שרירי הליבה (core)?

שרירי הליבה הם המוקד ממנו הגוף מוחזק ונע, והם האחראיים על יציבות הגוף ומאפשרים תנועתיות איכותית ומאוזנת. חיזוק נכון של שרירי הליבה משפר את היציבה על ידי איזון בין השלד לשרירים ושמירה על מיקום תקין של מרכז הכובד בגוף.
יציבה נכונה קיימת במערכת העצבית שלנו באופן טבעי ומולד, אולם ההרגלים הרעים שלמדנו במהלך החיים אינם מאפשרים לה לבוא לידי ביטוי, עבור רובנו עקרון החזקת המרכז אינו "אוטומטי" ואינו מובן מאליו.
החדשות הטובות הן שניתן ללמוד את זה! מחקרים הוכיחו שבעזרת תרגול נכון והתמדה ניתן להעלות את היציבה לרמת המודעות, ולשלוט ביציבה נכונה. הגוף יודע לשנות את מבנה היציבה שלו כדי להשיב את האיזון.תרגילי ליבה

איפה נמצאים שרירי הליבה (core)?

שרירי הליבה נמצאים במרכז הגוף, והם השרירים הפנימיים והעמוקים ביותר של הבטן והגב, הם מייצבים את הגוף ועוזרים לתנועתיות שלו. באימוני הליבה נאמן בעיקר את שרירי הבטן, שרירי זוקפי הגב ושרירי רצפת האגן. אלו הם שרירים הפועלים נגד כוח הכבידה ומייצבים את עמוד השדרה.
אזור הבטן הוא האזור היחיד בגוף שאינו נתמך ומוגן על ידי עצמות, אלא על ידי שרירים בלבד, וזאת כדי שנוכל לנוע בחופשיות.


מהם אימוני שרירי הליבה ובמה הם שונים מאימון רגיל?

אימוני הליבה הם אימוני עיצוב, בהם תרגילי כושר משלבים פרמטרים של שיווי משקל, כוח, גמישות וקואורדינציה. העבודה היא במנחים בהם שיווי משקל מאותגר יותר מאימון כושר רגיל. התרגול מצריך ריכוז ומעורר מודעות גופנית גבוהה.

במה תורם אימון הליבה (core)?

1.שיווי משקל ויציבה נכונה.
2.מניעה וטיפול בכאבי גב תחתון ופריצות דיסק.
3.תמיכה שרירית בעמוד השדרה וייצובו.
4.השטחת הבטן וצמצום היקפים.
5.הגנה על האיברים הפנימיים.
6.יצירת איזון שרירים נכון.

אם מתאמנים לבד, בבית או בחוץ, מומלץ ונכון לבצע את האימון לאחר הדרכה מקצועית של מאמן כושר אישי או מאמנת כושר מוסמכים

ליצירת קשר עם מדריך/מדריכת כושר לבניית תוכנית אימונים

לפרטים או קביעת אימון ניסיון 054-2348756