אימונים   »  שאלות נפוצות באימון כושר   »  מהו הזמן האידיאלי ביותר לאימון כושר?

מהו הזמן האידיאלי ביותר לאימון כושר?

אז מה עדיף אימון בוקר או ערב, השאלה הזאת נשאלת הרבה בין המתאמנים ותמיד יש מניעה אצל מאמני כושר אישיים לתת תשובה ברורה אחת, והסיבה לכך שאין זמן אידיאלי או מושלם לאימון כושר כיוון שהוא תלוי במגוון סיבות אישיות משתנות.
למרות זאת , ישנם גורמים שכדאי לשקול ולקחת בחשבון שעשויים לסייע להשיג תוצאות אופטימליות בנתונים קיימים, אם זה אימון משקולות או אימון אירובי ועוד...
מלבד מגבלות זמן בחיי היומיום שלנו, אחד השיקולים המרכזיים הוא כיצד "שעון הגוף" שלך מתפקד ואיך זה משפיע על ההורמונים בגוף וכימקלים חיוניים אחרים על הספקטרים של פעילות יומיומית.
רובנו עובדים מ 8 עד 18, ואנו מנסים ורוצים לשלב את הפעילות הספורטיבית סביב שעות העבודה.
יש אנשים שמעדיפים להתאמן בבוקר לפני עבודה, בעוד שאחרים מרגישים נוח יותר להתאמן אחר הצהריים או בערב.

איך "שעון הגוף" עובד?

בטח שמעת את הביטוי "אני לא אדם של אימון בוקר", למרות שאפשרי להתאמן ביעילות בזמנים שונים במהלך היום, לרבים מאיתנו בכל זאת יש נוחות אינסטינקטיבית בזמן מסוים של היום, וזה קשור למחזור טבעי של שינה והתעוררות שהמוח שולט בו. שעוון גוף זה קשור לתהליכים ביולוגיים שמתרחשים מדי יממה בקבוצת תאים במוח שפולטים הורמונים ופולסים חשמליים לפי עיתוי שככל הנראה מוגדר גנטית.

(הורמון בשם מלונין הוא הורמון שמווסת את שעון גוף, המלטינון קשור לתהליכים ביולוגים מדי יממה והוא מושפע מאור וחושך).

מתי אימון כושר מגיע ל"ביצוע שיא"?אימון בוקר

עכשיו שיש לנו קצת רקע, השאלה היא איך זה משפיע על האימונים שלנו?
נראה כי אתה יכול לאפס את שעון הגוף שלך ע"י מניפולציה של שעת התעוררות ושינה, כלומר את\ה יכול ללמד את עצמך לקום מוקדם יותר וללכת לאימון כושר או אימון ריצה ועדיין לעשות אימון נהדר.
זה עלול לקחת זמן, על מנת לאפס את שעון הגוף שלך ולהתאימו לתוכנית זו אם את\ה לא רגיל להיות פעיל בשעות הבוקר.

זמן וגיל זה התרגיל

מחקרים הראו שמתאמנים מעל גיל 50 נטו להיות "אנשי בוקר" ועשו באופן קבוע אימוני כושר יותר בשעות הבוקר בהשוואה למתאמנים צעירים.
ייתכן והסיבה לכך היא שאנשים מבוגרים יותר נוטים להתעורר מוקדם יותר לעומת מתאמנים צעירים.

הורמונים – קורטיזול וטסטוסטרון

הרמת משקולות בערב יכול להיות מעולה לבניית מסת שריר. ע"פ מחקר על הורמונים – קורטיזול וטסטוסטרון על מאמני כושר שמרימים משקולות.
קורטיזול הוא הורמון שבין היתר עוזר לווסת את רמות הסוכר בדם ע"י שבירת רקמת השריר בעת הצורך. פעולה זו נקראת "קטבוליזם".
טסטוסטרון עושה בדיוק ההפך – הוא עוזר לבנות שרירים תוך ניצול חלבונים – פעולה זו נקראת "אנבוליזם".
כפי שהתברר, רמות קורטיזול גבוהות במיוחד בשעות הבוקר המוקדמות ונמוכות ביותר בשעות הערב, טסטוסטרון הוא גם הגבוה ביותר בבוקר.
עם זאת, מה שהמחקר הראה כי היחס של טסטטוסטרון והקורטיזול היה ברמות הכי גבוהות בערב כי הקורטיזול שהוא הורמון שבירת רקמת שריר שמט יותר במהלך היום מאשר טסטוסטרון וסיפק יותר "אנאבוליק" – מצב של בניית שריר בערב.

ניתן לראות שאין עדיפות ברורה לאימון בוקר או ערב, כל אחד מה שנוח לו. נוכל רק להמליץ על פעילות גופנית קבועה ומסודרת שמשלבת בתוכה גם אימוני כוח וגם אימונים אירוביים בתדירות של בין 2 ל4 אימונים בשבוע בבוקר או בערב, העיקר להתאמן.

אם מתאמנים לבד, בבית או בחוץ, מומלץ ונכון לבצע את האימון לאחר הדרכה מקצועית של מאמן כושר או מאמנת כושר מוסמכים

ליצירת קשר עם מדריך/מדריכת כושר לבניית תוכנית אימונים

לפרטים או קביעת אימון ניסיון 0542348756