אימונים   »  שאלות נפוצות באימון כושר   »  טעויות נפוצות באימון כושר (חלק א)

טעויות נפוצות באימון כושר (חלק א')


מטרת כתבה זו היא לעזור למתאמנים רבים להימנע מטעויות נפוצות בזמן אימון כושר. כל שנה אלפי מתאמנים חדשים מתחילים שיגרת אימונים עם תקוות של בריאות טובה יותר, שיפור הכושר האישי וקוביות בבטן, אבל בסופו של דבר רובם נשארים מתוסכלים וחוזרים בחזרה לשיגרה של ספה מול הטלויזיה או מחשב הרבה לפני שמספיקים לראות תוצאות אמיתיות שציפו להן.
על מנת להתאמן נכון ובאופן יעיל יש צורך בלהעזר בסבלנות, עיקביות, התמדה והתקדמות, אבל כל זה יקרה רק עם נדע איך לעשות את זה נכון.

נציג לפניכם מספר טעויות נפוצות באימון הכושר האישי שלכם: 

1. העתקת אימון ממישהו אחר – זאת אחת הטעויות הנפוצות ביותר בין מתאמנים מתחילים. לחקות אימון מחבר או מבחור אקראי שמתאמן על ידכם בלי לדעת מה המטרות אימון שלו ואם הם בכלל תואמות למטרות אימון שלכם.
תוכנית אימונים צריכה להיות מבוססת על הצרכים, מטרות והמגבלויות של אותו מתאמן, תוכנית אימונים צריכה להיות מותאמת אישית לכל מתאמן.

2. להתאמן רעבים – כל מתאמן מנוסה יודע שאסור להתאמן בלי לתדלק  את הגוף בצורה יעילה ונכונה לפני אימון כושר, חשוב ביותר להקפיד על תזונה במהלך היום ולא לוותר על ארוחה קלה לפני אימון הכושר שלכם.

3. בזבוז זמן יקר וחוסר התמדה –  יש מתאמנים רבים שהולכים להתאמן ושונאים את זה, בשבילם זה כמו מטלה, עונש. למתאמנים אלו מומלץ למצוא אימון כושר שבו הם יכלו להתמיד לאורך זמן. כגון אימוני כוח או אירובי ואולי אפילו אימון מחזורי, פילאטיס,עיצוב,יוגה. עדיף לעשות פעילות גופנית בה נוכל ונרצה להתמיד לאורך זמן מאשר לעשות משהו שלא אוהבים ולא להתמיד.
מתיחות

4. לא לעשות חימום לפני האימון כושר – כמו כל דבר בחיים גם השרירים צריכים זמן להסתגל לדרישות החדשות. במהלך אימון אירובי קצב הלב יכול לעלות בכמעט 100 פעימות לדקה ואפילו יותר מלפני תחילת האימון. זה בדיוק כמו שמתחילים נסיעה באוטו במהירות נמוכה ועם הזמן מגבירים, ככה גם צריך לחמם את הגוף לפני האימון כושר.
 

5. לא לעשות מתיחות לפני האימון – מתיחות לפני אימון כושר עוזרות להכין את השרירים  לביצוע טוב יותר של התרגיל במיוחד אם מדובר בתרגילי כוח. מתיחות לפני האימון עוזרות להגדיל טווחי תנועה ולהוריד סיכויים של פציעה.
 

6. לעשות אותו אימון כושר במשך זמן רב מדי - הגוף שלנו זקוק לאתגרים חדשים ולגירויים על מנת להשתפר ולהתפתח. ע"י שמירה על אותה שגרת אימונים במשך זמן רב מדי, הגוף עלול להסתגל למאמץ ולהישאר באותה רמת אימון. על מנת להמשיך ולהשיג שיפורים בכושר הגוף, נכון ומומלץ להחליף תוכנית אימונים בתדירות של פעם בחודש, כמובן נכון יהיה להעזר באיש מקצוע (מאמן כושר אישי) שידע להתחשב בצרכים ומגבלויות אם ישנן אצל המתאמן. 

אם מתאמנים לבד, בבית או בחוץ, מומלץ ונכון לבצע את האימון לאחר הדרכה מקצועית של מאמן כושר או מאמנת כושר מוסמכים

ליצירת קשר עם מדריך/מדריכת כושר לבניית תוכנית אימונים

לפרטים או קביעת אימון ניסיון 054-2348756