אימונים   »  שאלות נפוצות באימון כושר   »  טעויות נפוצות באימון כושר (חלק ב)

טעויות נפוצות באימון כושר (חלק ב')

מטרת כתבה זו היא לעזור למתאמנים רבים להימנע מטעויות נפוצות בזמן אימון כושר. כל שנה אלפי מתאמנים חדשים מתחילים שיגרת אימונים עם תקוות של בריאות טובה יותר, שיפור הכושר האישי וקוביות בבטן, אבל בסופו של דבר רובם נשארים מתוסכלים וחוזרים בחזרה לשיגרה של ספה מול הטלויזיה או מחשב הרבה לפני שמספיקים לראות תוצאות אמיתיות שציפו להן.

1. ביצוע תרגילי כושר בצורה לקויה - לרוב המתאמנים אין ידע או ניסיון של מאמן כושר אישי, לכן ברוב המקרים הביצוע של תרגילי כושר לא תמיד נכון. ביצוע של תרגילי כושר בצורה לא נכונה באופן קבוע יכולה להוביל לפציעות או שחיקה של הגוף.
תרגילי כושר במכשירים או עם משקולות הוא אימון כושר מאוד בטוח כאשר מבוצע בצורה תקינה ומבוקרת, אבל גם יכול להיות מסוכן אם התרגילים מבוצעים בצורה לא נכונה.על מנת להתאמן נכון יש להתאמן בהתמדה ולהעזר באנשי מקצוע מוסמכים.מאמן כושר אישי

2. לא להתאמן על כל הגוף - בזמן אימון כושר חשוב ביותר להתאמן על כל קבוצת שרירים בגוף, הזנחה של קבוצות שרירים שונות יכולה לגרום לחוסר איזון בשרירים ואפילו לבעיות ביציבה.
אם יש לך ספקות לגבי אימון כושר שלך או אופן ביצוע תרגילי כושר, יש להתייעץ עם מאמן כושר מוסמך או להעזר באימוני כושר אישיים שיתנו לך כלים לאימון אפקטיבי ויעיל יותר. גם אם אתה חושב שאתה עושה אימון נכון, תעזר במאמן כושר שיצפה בך בזמן האימון כדי לראות  שאכן אימון הכושר מבוצע בצורה ובעומסים נכונים.

3. עוצמת אימון לקויה - מתאמנים רבים מתקשים למצוא את עוצמת אימון המתאימה להם. אחת מהדרכים למצוא את רמת הקושי המתאימה היא ע"י מציאת RM1 .RM1  שוווה לחזרה אחת עם משקל מקסימלי וכך אפשר לדעת מהו המשקל המקסימלי גם בטווחי חזרות יותר גדולות. אבל שיטה זו לא מתאימה לכל המתאמנים ובמיוחד לא למתאמנים מתחילים.
כמובן חשוב מאוד שאימון כושר יתבצע בעצימות מתאימה עם משקלים נכונים על מנת שנוכל להתקדם למטרות שהצבנו לעצמנו.
מומלץ ונכון להעזר במאמן כושר בתחילת אימונים כדי למצוא רמת קושי המותאמת למטרות ויכולות שלנו באימון כושר.

4. מנוחות ארוכות מדי בין התרגילים (סטים) – באימוני כושר שמטרתם חיטוב והרזיה מנוחות ארוכות מדי בין הסטים לא רק גורמות לך לבזבז זמן רב מדי אלא גם יכולות לא לשרת את מטרת האימון שלך.
אם מטרת אימון שלך היא חיטוב ועיצוב הגוף נכון יהיה להקפיד על הפסקות קצרות יותר בין הסטים כך הגוף ישרוף יותר קלוריות, יגביר חילוף חומרים בכך שישמור על דופק העבודה גבוה במהלך האימון.

5. לפעמים פחות זה יותר – אחד מהדברים החשובים ביותר שלפעמים מתאמנים מזניחים- זה לתת לגוף זמן מנוחה, התאוששות מאימוני כושר שעשינו. אם נתאמן באופן קבוע בלי לתת מספיק זמן לגוף להתאושש מאימוני כושר ייתכן שנעשה יותר נזק מתועלת.
יש מתאמנים שחושבים שאם השרירים שלהם לא כואבים אז האימון לא היה מספיק ארוך או מספיק קשה.

 מומלץ ונכון להתייעץ עם איש מקצוע מוסמך לפני תחילת כל אימון כושר

לפרטים או קביעת אימון ניסיון 054-2348756