אימונים   »  שאלות נפוצות באימון כושר   »  פעילות גופנית

יתרונות הפעילות הגופנית

פעילות גופנית יכולה להיעשות בכל שעה, בכל מקום, אפילו בלי תיכנון מוקדם.
פעילות גופנית אינה דווקא הליכה לחדר כושר או אימון ריצה, פעילות גופנית יכולה לספק מגוון עצום של חוויות מהנות, לגרום לכם הרגשה טובה, לשפר את בריאותכם, והיא גם דרך מצוינת להירגע ולהינות מחברתם של אחרים.

התבוננו היטב בשיגרת יומכם ומצאו את כל ההזדמויות שבהן אינכם בוחרים באפשרות הפעילה.

קמתם בבוקר ליום יפה? לכו עם הילד לגן. נעים להתחיל את היום בצעידה. השתשמשו במדרגות במקום במדרגות הנעות או ויתרו על המעלית במקום העבודה. אם אתם יכולים, צעדו ברגל כשאתם יוצאים לקניות או לפחות החנו את המכונית במרחק מה וצעדו חלק מהדרך ברגל.

זכרו, גופנו בנוי ומעוצב לתנועה. ביצוע פעילות גופנית כחלק מהרגילי היום יום תורם מבחינה בריאותית כמעט לכל האדם, ללא קשר לגיל, משקל, מצב בריאותי או גופני.
בחרו פעילות גופנית מועדפת אחת, והתמידו בה. דאגו שסוג הפעילות שבחרתם תואם את אורח חיים שלכם – הליכה, ריצה, אימוני משקולות, שחיה. התחילו בהדרגה, מהר מאוד תגלו שכושר הוא דבר שמשתפר במנירות.

אם אתם עייפים מדי אחרי שעות העבודה, נסו לקבוע אימון יומי לפני שיוצאים לעבודה.
חשבו על זה: בכל יממה יש 1440 דקות, אבל מספיק לעסוק בפעילות גופנית במשך 30 דקות ביום, לאו דווקא ברצף. כדי לשפר את איכות החיים, לשמור על הבריאות ולצמצם את סכנת התחלואה. אפשר לחלק את הפעילות לחטיבות של 10-15 דקות, עד שתגיעו ליעד המומלץ של מינימום 30 דקות למבוגר ו 60 דקות ביום לילד.

אלו הפעילויות המומלצות

כשאתם יושבים מול המחשב – כווצו והרפו את שרירי הבטן והגב, גלגלו את הכתפיים ומתחו את הצוואר בזמן שאתם יושבים.
מצאו שותף לצעידה, ולכו ברגל לעבודה.
לנוחותכם: החזיקו במכונית או במשרד זוג נעלי ספורט נוחות באופן קבוע. לעולם אין לדעת מתי תיקרה לידיכם ההזדמנות לצעוד.

שמרו במירה זוג משקולות יד, ומצאו שעת כושר להשתמש בהן.
צאו לצעדות לאורך החוף, הצטרפו לחוג יוגה, פילאטיס, ספינינג או קחו מאמן כושר אישי שיאמן אותכם בבית חוף הים בלי ויתורים ובלי תירוצים.  

יתרונות הפעילות גופנית – סיכום

פעילות גופנית - בונה ושומרת על עצמות, שרירים ומפרקים.
פעילות גופנית – מאריכה את תוחלת החיים – בזכות ההגנה מפני התפתחות מחלות לב.
פעילות גופנית – מצמצמת את הסיכון ללקות בסכרת.
פעילות גופנית – מקטינה לחץ דם.
פעילות גופנית – מורידה את כמות הכולסטרול "הרע" והטריגליצרידים בדם ומעלה את הכמות הכולסטרול "הטוב".
פעילות גופנית – מסייעת בהפחתת משקל ובניהול המשקל.
פעילות גופנית – מסייעת לשמור על תיפקוד מלא ועצמאות בקרב קשישים.
פעילות גופנית – משפרת את היציבה, את תדמית הגוף ואת ההערכה העצמית.