אימונים   »  שאלות נפוצות באימון כושר   »   אימון כושר משקולות

האם אימון כושר עם משקולות עוזר להרזיה?

אימון במשקולות חופשיות או במכשירים עשוי להגדיל משמעותית את מספר הקלוריות שאתם שורפים. באימון רגיל של שעה, שבו נחים כדקה בין הסטים, מוציאים לפחות אותו מספר הקלוריות שהיינו מוציאים, לו ביצענו הליכה של שעה בקצב בינוני, כפעילות חלופית.

באימון אינטנסיבי יותר (אימון עם מנוחות קצרות יותר או אימון מחזורי, שבו עובדים על מספר תחנות וזמן מנוחה מינימלי), שורפים יותר קלוריות מאשר באימון הליכה, מה גם שהגוף ממשיך לשרוף קלוריות באופן מוגבר במשך שעות רבות לאחר אימון המשקולות.אימון משקולות

זאת ועוד, השרירים שאתם בונים באימון שורפים יותר קלוריות גם במנוחה כתוצאה מהגברת קצב חילוף החומרים הבסיסי (בשל העלייה במסה השרירית). מאחר שמנוחה נחשבת לפעילות הכי פחות עצימה, הקלוריות הנשרפות מגיעות ברובן משומנים ופחות מפחמימות (ככל שעצימות המאמץ נמוכה יותר, הגוף משתמש יותר בשומן מאשר בפחמימות כמקור אנרגיה, ולהיפך).

לכן, אימון משקולות נחשב ליעיל ביותר אם הוא משולב בתוכנית הרזיה מקיפה, הכוללת אימון אירובי לשריפת קלוריות במהלך הפעילות (ומעט אחרי הפעילות) ותפריט דל קלוריות המספק את כל הצרכים התזונתיים של אותו אדם (לא דיאטת כאסח!).

 אם מתאמנים לבד, בבית או בחוץ, מומלץ ונכון לבצע את האימון לאחר הדרכה מקצועית של מאמן כושר או מאמנת כושר מוסמכים

ליצירת קשר עם מדריך/מדריכת כושר לבניית תוכנית אימונים

לפרטים או קביעת אימון ניסיון 054-2348756