תזונה   »  שאלות נפוצות בתזונה   »  אורח חיים בריא לאחר החגים
אורח חיים בריא לאחר החגים

אורח חיים בריא לאחר החגים

מאת: מורן לסקוב דיאטן קליני ומדריך כושר גופני

במהלך החגים, אנשים עולים בממוצע בין 2 ל – 3 ק"ג. מצד אחד אנחנו נהנים מאוד מהמגוון הרחב של המטעמים שנצרכו בחג ומצד שני, תחושות התסכול מתגברות בעיקר כאשר אנחנו מסתכלים על עצמנו במראה או נעמדים על המשקל. המצב מדרבן אותנו לחפש ולמצוא דרך להפחית את הקילוגרמים המיותרים.

מאחר ורובנו מחפשים קיצורי דרך, נשמח להיפתר מהעודפים בהקדם האפשרי ולכן בד"כ נבחר באלטרנטיבות שמבטיחות לנו להשיג את היעד המבוקש, לא בהכרח בדרך בריאה, כגון: "דיאטות כסאח", הפחתה של ארוחות, הפחתה של מוצרים "משמינים" וויתור על כל המאכלים ה"אסורים" באופן קיצוני, שימוש בתפריטים שונים המוצגים בספרים או תוכניות של  דיאטות שונות, שימוש בתכשירים משתנים או כאלו שמפחיתים את תחושת הרעב וכל זאת ללא התייחסות למרכיב החשוב ביותר והוא – אורח החיים שלנו.

למצוא קיצור דרך, זה בדיוק כמו לסתום חור בשן שדורשת עקירה. סתימת החור תרגיע זמנית אך לא תפתור את הבעיה. עקירת השן מאפיינת תהליך עמוק ויסודי יותר אשר מבטיח פתרון לבעיה.

כך גם בתהליך של הרזיה, צריך להתבסס על פתרון הבעיה שהיא במרבית המקרים, הרגלי התזונה לא מאוזנים וחוסר בפעילות גופנית. כאשר אנחנו הולכים בדרך הארוכה יותר, ניתן להבטיח שההישגים ישמרו לאורך זמן, להבדיל, מקיצורי הדרך שבד"כ מסתיימים בעליה חזרה למשקל הקודם ואף יותר עם הרבה תחושות נלוות של תסכול.

חשוב להבין שאין קיצורי דרך והדרך הנכונה היא לדעת לשלב את המזון האהוב, במינון הנכון, בתזמון הנכון, לדעת לשלוט בתחושת השובע באמצעות המזון עצמו ולא בעזרת תכשירים, לשלב פעילות גופנית המתאימה למצב הגופני ולסדר היום המודרני והטובעני, להקדיש זמן לעצמנו ולבריאות שלנו ע"י הצבת סדרי עדיפויות כך שאנחנו מוצבים במקום הראשון.

ישנה חשיבות גבוהה לעדכון נתונים יומי, מאחר והעדכון מעלה את המודעות לכמויות המזון הנצרכות, לתזמון הארוחות, שילוב של אבות המזון או חוסר בהן, מאפשר לכם לשפר את הרגלי התזונה ומעלה את המוטיבציה לפעילות גופנית. כך ניתן לשפר את אורח החיים ולצעוד לעתיד בריא יותר. הקפידו לעדכן את הנתונים בכל יום. הקפידו לשלב פעילות גופנית סדירה במהלך השבוע.

איתכם לאורך כל הדרך...