אימונים   »  שאלות נפוצות באימון כושר   »  האם אימון אירובי שורף יותר שומן?

האם אימון כושר אירובי שורף יותר שומן?

תפיסה מוטעית זו מבוססת על העובדה שכאשר מבצעים מאמץ אירובי בעצימות נמוכה-בינונית (50%-60% מהדופק המירבי, "דופק שריפת שומנים") למשך זמן ארוך יחסית (מעל 45 דקות), גופנו משתמש בשומן יותר מאשר בפחמימות כמקור אנרגיה לפעילות.

עובדה זו הובילה לרעיון, שאם שורפים יותר שומן במהלך הפעילות, הוא יגיע ממאגרי השומן התת-עוריים בגוף ויגרום להורדת אחוז השומן.

כאשר גופנו משתמש בשומן כמקור אנרגיה לפעילות, הוא לא משתמש בהכרח במאגרים התת-עוריים. מאגרי השומן של הגוף מושפעים יותר מהמאזן ארוך הטווח שבין ההכנסה הקלורית להוצאה הקלורית. באימון גופני, הגורם החשוב ביותר הוא סך כל הקלוריות הנשרפות במהלך הפעילות, בלי קשר לסוג הפעילות, משכה, עצימותה ומקור האנרגיה העיקרי שלה. אם תשרפו מספר רב יותר של קלוריות במהלך האימון, תאבדו יותר שומן בטווח הרחוק.

היתרון היחיד של אימון אירובי בעצימות נמוכה הוא שניתן להתמיד בו לאורך זמן. לכן מומלץ להגדיר מראש את הזמן המוקצב לפעילות, ולבצע אותה בעצימות הגבוהה ביותר שאליה ניתן להיצמד לאורך כל האימון.

 אם מתאמנים לבד, בבית או בחוץ, מומלץ ונכון לבצע את האימון לאחר הדרכה מקצועית של מאמן כושר או מאמנת כושר מוסמכים

 ליצירת קשר עם מדריך/מדריכת כושר לבניית תוכנית אימונים

לפרטים או קביעת אימון ניסיון 0542348756