אימונים   »  שאלות נפוצות באימון כושר   »  מהו המשטח הטוב ביותר לריצה?

מהו המשטח הטוב ביותר לריצה?


אוהבים לרוץ, אבל לא יודעים מהו המשטח הטוב ביותר לריצה. הליכון, חוף הים או פארק עם דשא?

אנחנו נעשה קצת סדר בעניין.
 
ריצה בחוץ
 
 
הליכון – זמין, סופג זעזועים ומאפשר מהירות טובה. ההליכון מאפשר ריצה מונוטונית ולכן קלה יותר. מה שכן, הסטטיסטיקה אומרת שזהו המשטח הגורם למספר הרב ביותר של פציעות, לרוב עקב חוסר מיומנות של המתאמן. לכן, תיזהרו מנפילות ומאיבוד שליטה .
כביש אספלט – אמנם המשטח זמין אבל מכיוון שהוא קשה, עלולה ריצה עליו לגרום לפציעות, ובייחוד לנזקי מפרקים ועצמות באזור כף הרגל והקרסול.
אם אתם רצים על אספלט, הצטיידו בנעלים המותאמות במיוחד למשטח זה.

חוף הים – קרקע פחות מומלצת לריצה . בחוף מתבזבזת אנרגיה חשובה על ספיגת כף הרגל באדמה, ויציבותו המעורערת של החול הרך יכולה לגרום לנפילת ולפציעות. מלבד זאת, האדמה משופעת לכיוונו של הים ולכן נוצר עומס על צד אחד של הגוף. אם כבר החלטתם לרוץ בחוף, על תעשו זאת יחפים. ריצתה כזאת נגמרת כמעט תמיד בנקע.
אדמת  דשא – אם מדובר בדשא מכוסח, כמו זה שיש בפארקים, מדובר בקרקע טובה מאוד. דשא שתול על אדמה הפוכה מתחח את הקרקע והופך אותה לאוורירית. כך ישנה הגנה טובה על הגל שלא נוגעת ישירות בקרקע, ומהירות הריצה יכולה להתגבר.