אימונים   »  שאלות נפוצות באימון כושר   »  שמירה על כושר גם כשנוסעים לטיול בחו\"ל
שמירה על כושר גם כשנוסעים לטיול בחו"ל 
 
קשה לשמור על רמת כושר גופני כלשהי, כשאתם בדרכים ובוודאי כשנמצאים בחו"ל בחופשה עצמאית או במסגרת חברה שמפיקה טיולים מאורגנים – לכל אלה שמבקשים בכל זאת לנסות לשמור על כושר גופני, להלן כמה טיפים 
 
הכנות לפני היציאה:

- ארזו את חפציכם בצורה חכמה, אל תשכחו לארוז את בגדי ונעלי הספורט כך שיהיו בהישג ידכם עם ההגעה ליעד.
 
- תכננו מראש את נושא ההתעמלות. הכניסו חבל קפיצה במזוודה, ותכנת מוזיקה מתאימה ב-iPod או ב-MP3 שתנעים את הפעילות הגופנית.
 
- לבשו בגדים מתאימים. אם אתם לבושים בבגדים לא מתאימים ובנעלים לא נוחות סביר להניח שלא תצעדו מרחקים ארוכים כפי שהייתם עושים לו לבשתם בגדים ונעלים נוחים ומתאימים.
 
בשדה התעופה:

- אם בכוונתכם לנהוג ברכב שלכם לשדה התעופה מומלץ להחנות את הרכב במגרש חניה מרוחק מהשדה על מנת שתוכלו לצעוד לטרמינל, כל צעד חשוב בהתעמלות. אל תחנו במקום חשוך ומסוכן בעיקר אם החזרה היא אחרי רדת החשיכה.
 
- בטרמינל עצמו, צעדו לשער היציאה ואל תיסעו באחד מאמצעי התחבורה המוצעים בשדה.
 
- במקום לאכול מזון מהיר בלתי בריא מומלץ לאכול מזון בריא כמו סלט ירקות. על מנת להפחית במספר הקלוריות שתו מים במקום משקאות ממותקים.
 
 

 
 
בהגיעכם ליעד:

- התחילו בצעידה. בררו בדלפק השירות של המלון על פארקים קרובים ומסלולי הליכה. זוהי ההתעמלות במיטבה וגם דרך טובה לראות את העיר בפרספקטיבה של תושב מקומי.
 
- התעמלו בחדר במלון. בתי מלון רבים מציעים מתקנים קטנים המתאימים לביצוע תרגילי התעמלות בחדר. דרך נוספת היא לנצל כל מה שנמצא ברשותכם, בקבוקי מים מלאים יכולים לשמש כמשקולות, כפיפות גב ניתן לבצע בעזרת כסא או שולחן, ניתן לעלות ולרדת במדרגות המלון, או להשתמש בחבל הקפיצה הארוז במזוודה.
 
- הרוו את הצימאון בשתיית מים והימנעו משתיית משקאות ממותקים.
 
- נצלו את מרכזי ההתעמלות אם הם מוצעים במלון. בבתי מלון רבים מוצעים בחינם מתקנים רבים לשמירה על כושר כגון, אופניים ומשקולות הרמה.
 
 
 
תזונה בריאה

להלן מספר הערות כלליות לאלה ששמירה על משקל הגוף חשובה להם בעת טיולים מאורגנים או נסיעה עצמאית לחופשה או עסקים :
בעת תכנון החופשה או נסיעת העסקים בחרו במקום מתאים גם לשעות שאחרי הפעילות השיגרתית. זכרו שפעילות גופנית שומרת על בריאותכם.
גם בנסיעה במסגרת טיולים מאורגנים ארגנו לעצמכם מזון בריא לזמן הנסיעה, אם זה במטוס ברכב או ברכבת, כך שלא תצטרכו לאכול מזון לא מתאים. התחילו את יומכם באכילת מזון בריא וארזו בתיק יד סנדוויצ'ים בריאים מלחם חיטה מלאה, פרי כלשהו וירקות. הימנעו מארוחות "שחיתות" במסעדות. אכילה במסעדות היא אחת הסיבות לעליה במשקל בנסיעות לחו"ל. קל להמנע מעליה במשקל אם לא אוכלים מזון מטוגן ושמן. חשבו על משקל הגוף לפני הזמנת המזון המשמין והמשקאות הממותקים.
 
נכון שגם טיולים מאורגנים מאפשרים לכם לפנק את עצמכם, אולם נהגו במתינות. נכון שמניעה מפינוקים פוגמת בהנאה, לכן אל תנהגו בקיצוניות כאשר מדובר בשליטה בקלוריות. גם בחופשה וגם בנסיעת עסקים חשוב לשמור על בריאות ולזכור שאכילה בלתי מוגבלת מהווה בעיה בשמירת משקל הגוף.
 
באדיבות אופקים תיירות – טיולים מאורגנים וטיסות