תזונה   »  שאלות נפוצות בתזונה   »  דיאטה בחורף

 

דיאטה בחורף

הקיץ עבר, החגים עברו ועכשיו נשאר החורף והקילוגרמים המיותרים. לפני שאתם מתחילים דיאטה חדה ומהירה, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להיכנס לתזונה נכונה ולחזור למידות הישנות של הג'ינס שלכם.

אין ספק שעונת החורף היא עונה מאוד קשה לכל מי שמעוניין לרדת במשקל. הבגדים שאנו לובשים, מסתירים את השומן העודף, המאכלים החמים והכבדים של החורף לא עוזרים ובנוסף, הגשם ומזג האוויר לא תורם לנו ולמוטיבציה שלנו לצאת מהבית ולהתאמן.

אז איך כדאי להתכונן לקראת החורף ולשמור על משקל תקין?

·         אכלו מאכלים מזינים אך בעלי ערך קלורי לא גבוה. מאכלים כמו מרק (אך להיזהר משקדי מרק או קרוטונים שבאים כתוספות למרקים) ירקות בתנור, אורז מלא וכו', אלו המזונות שאתם צריכים לשים דגש עליהם. נסו לא להתפתות למאכלי הקדירה. הם אמנם טעימים אך יכולים לעלות לכם ביוקר מבחינת הערך הקלורי שלהם.

·         המשיכו להתאמן גם במזג אוויר קר וגשום. נכון, לא קל ולא פשוט לצאת מהבית כשגשם זלעפות יורד וקר. אך ההבטחה להרגשה נפלאה בסוף האימון מובטחת לכם פי כמה לאחר שתצאו מהבית. נסו למצוא מישהו שייתן לכם מוטיבציה לאימון, מאמן אישי, חבר לאימונים או אפילו המשפחה שתדרבן אתכם להתאמן. זכרו ששמירה על משקל מורכבת תזונה נכונה ופעילות גופנית באופן קבוע.

·         הישקלו ועקבו אחר מדדי הגוף גם בחורף. מעקב אחר הנתונים גם ייתן לכם אומדן לקצב ההתקדמות ולאיכות ההתקדמות וגם יגרום לכם להיות תמיד עם אצבע על הדופק על התמדה בדיאטה.

·         הימנעו מאכילה מול הטלוויזיה. הדבר חשוב בכל עונות השנה אך פי כמה בחורף וזאת משום שבחורף זמן השהייה בבית גדול יותר משאר עונות השנה.

·         הקפידו על שתיית מים. בחורף אנו נוטים לשתות הרבה פחות מבקיץ. החום השפיע על תחושת הצמא ולכן בחורף כשקר אנו נוטים לשתות פחות מאשר בעונת הקיץ.

·         זכרו תמיד שהחורף מסתיים ולאחריו גם מגיע הקיץ. תוכלו לתלות תמונה שלכם על דלת המקרר בבגד ים וכך תמיד תזכרו שהחורף הוא לא לנצח.

לסיכום, כמו בכל עונות השנה, גם בחורף חייבים להקפיד על תזונה מתאימה ושמירה על משקל הגוף. עצם העובדה שאנו לובשים בגדים שמסתירים את השומן העודף, לא צריכה להוות גורם שמשפיע על אורח החיים שלנו. שימרו על משקל תקין גם בחורף ותחיו חיים בריאים ומאושרים יותר.