אימונים   »  שאלות נפוצות באימון כושר   »  כמה קלוריות שורפים ביוגה חמה ואירובית?

 

כמה קלוריות באמת שורפים ביוגה חמה ואירובית?

בתקופה האחרונה רבים בוחרים להירשם אל קורסים של יוגה חמה ואירובית, הסיבה לכך היא האנרגיה הרבה אותה הגוף מוציא בפעילות ספורטיבית זאת ואובדן הקלוריות הרבות הנובעות מכך. מאמר זה יגולל בפניכם את כל הסיבות לבחירת קורסי אירובי ביוגה.

מהי ביקראם יוגה?

ביקרם יוגה היא אחת השיטות הפופולאריות ביותר לתרגול היוגה בשנים האחרונות. שיטה זה מורכבת ממעל ל- 20 תנועות יוגה ושני תרגילי נשימה והיא מתאימה לכל אדם שבריאותו תקינה בכל גיל. רבים מכנים שיטה זו "היוגה החמה" או קורס 'אירובי ביוגה' וזאת משום שהשיעור מתקיים בחדרים המחוממים לטמפרטורה של 38 עד 40 מעלות ואורכים שעה וחצי, דבר אשר גורם לגוף לחוות פעילות אירובית ללא פציעות אבל מקבלים אובדן של קלוריות רבות. שיעורי היוגה החמה תמיד יתחילו בתרגילי נשימה שמטרתם ריכוז ותרגול נשימה נכונה לקראת הפעילות האירובית, רק לאחר מכן מתחילים עם התנועות האנרגטיות של היוגה, תרגילים שונים על מזרן ולבסוף תרגיל מסכם של נשימה שמטרתו להסדיר את הנשימה ואת האיזון לגוף. ביקרם יוגה משלבת בתוכה מספר דברים בצורה מושלמת: אימון ספורטיבי אירובי, תרגילי יציבות וריכוז, הבאת הגוף למצב מאוזן, שליטה בדופק ובלחץ הדם, תרגול של נשימה נכונה, פיתוח המודעות לגוף- נפש.

אז מה עם הקלוריות? נקודות חשובות

קורס אירובי ביוגה יאפשר לכם לאבד בין 600 ל- 1000 קלוריות בשעה וחצי של שיעור.

חשוב מאוד להגיע אל השיעור על קיבה ריקה וזאת משום שיש לזכור כי מדובר בפעילות אירובית. בנוסף, יש להגיע אל השיעור עם בקבוק מים גדול (שכן הגוף מאבד הרבה נוזלים במהלך השיעור) ומגבת. יש לקחת בחשבון כי מעבר לכך שאתם תאבדו מספר גדול של קלוריות, פעילות זו עוזרת לחטב את הגוף. חשוב לדעת כי גם אם אתם בהיריון או שאתם סובלים מבעיות בריאותיות שונות, יכול להיות שעדיין תוכלו לבצע את תרגילי היוגה, אך הכרחי להיוועץ קודם לכן עם אחד המדריכים המוסמכים אשר מעבירים את השיעור וכן עם רופא המשפחה שלכם. יש לקחת בחשבון כי הטמפרטורה הגבוהה של החדר יכולה להיות בעייתית לאנשים הסובלים מבעיה של לחץ דם ובעיות נוספות.

קורס אירובי ביוגה

רבים מתארים את הביקראם יוגה כקורס אירובי וזאת משום המאמץ הגופני הגדול והפעלת כמות גדולה של קבוצות שרירים לאורך כל השיעור. בשיעור הפעילות מעלה את הדופק ומאמצת את הלב ואת הריאות. החום גורם לכך שכמות הקלוריות אותן מאבדים בפעילות זו גבוהה יותר מאשר פעילות אירובית רגילה. אחד מהיתרונות של הביקרם יוגה בהשוואה אל פעילות אירובית רגילה הוא שאין סכנה של פציעות שונות בגוף במהלך התרגול.