תזונה   »  שאלות נפוצות בתזונה   »  למה צריך לאכול אחרי אימון
למה צריך לאכול אחרי אימון

למה צריך לאכול אחרי אימון

 אכילה בתום הפעילות הגופנית חשובה לא פחות מהאכילה שלפני הפעילות. מטרותיה המרכזיות הן: מילוי מאגרי הגליקוגן בשריר ובכבד והתאוששות וריפוי רקמת השריר ארוחה זו צריכה להיאכל עד 60 דקות מתום הפעילות על מנת לאפשר התאוששות מירבית של רקמת השריר והכנת הגוף להמשך פעילות (עבודה, לימודים, פעילות גופנית). ארוחה זו צריכה להכיל פחמימות מורכבות, חלבונים ושומנים מקבוצת השומן החד בלתי רווי.

 

 

מנות לדוגמה:

  • מנת בשר עוף, או הודו, או דג
  • תוספת פחמימות כגון פסטה, אורז, פתיתים
  • סלט ירקות + שמן זית
  • פרי