אימונים   »  שאלות נפוצות באימון כושר   »  מה הם תהליכי התאוששות לאחר אימון כושר?

מה הם תהליכי התאוששות לאחר אימון כושר?

כל תהליך אימון ופעילות גופנית מתחילים סדרה של תהליכי התאוששות  שמטרתם שיקום והכנת מערכות הגוף לאימון כושר הבא.

תהליך ההתאוששות מבוסס על שני מרכיבים עיקריים:

1.מנוחה - הנחוצה לקיום תהליכי הבנייה והשיקום של רקמות הגוף שניזוקו במהלך אימון כושר.
2.תזונה - המרכיב ממנו מפיק הגוף אנרגיה וחומרי גלם לבניית רקמות השרירים. כל מרכיב הוא נושא בפני עצמו, ש"משקלו" בהשגת יעדי האימון כושר שווה ל"משקל" האימון כושר עצמו. כך שהדרך הנכונה והיחידה להשגת יעדי האימון כושר היא בעמידה בשלושת הקריטריונים: אימון כושר, מנוחה ותזונה נכונה.

האם לאחר אימון בשעות הערב עדיף לא לאכול?

תהליך ההתאוששות,  מבוסס על שני מרכיבים חשובים - מנוחה ותזונה. לאחר אימון, בין אם הוא מתבצע בשעות הערב אי הבוקר, מתחיל תהליך ההתאוששות הדורש מרכיבים תזונתיים לבנייה ואנרגיה. תהליכים אלו לא יתקיימו בצורה הטובה ביותר מבלי שנספק לגוף את הדרוש לו מבחינה תזונתית (פחמימות וחלבונים בעיקר). נכון הדבר, שאם נאכל יותר ממה שנחוץ לגוף למילוי, משימותיו, קיימת סבירות גבוהה שהעודפים ייאגרו, אך זוהי תופעה העלולה להתרחש בכל ארוחה ולאו דווקא כשאוכלים לאחר אימון.

אם מתאמנים לבד, בבית או בחוץ, מומלץ ונכון לבצע את האימון לאחר הדרכה מקצועית של מאמן כושר או מאמנת כושר מוסמכים

ליצירת קשר עם מדריך/מדריכת כושר לבניית תוכנית אימונים

לפרטים או קביעת אימון ניסיון 054-2348756